MEREPEK SAMBIL MAKAN KEREPEK

sejak kebelakangan nie aku menyimpan satu perasaan yang aku sendiri tidak tahu apakah yang aku rasa. biarpun aku bersama teman ataupun sesiapa saja. perasaan yang sering buat aku mudah marah dan mudah tersentuh. 

ya memang aku ini mudah terusik jiwanya, namun sejak akhir ini jiwa ini mudah rapuh akibat usikan nakal. rapuh itu maksudnya bukan hancur tetapi mudah tersentuh dek gurauan teman-teman. kenapa ya?? sikap aku juga ditegur teman mempunyai perubahan yang berbeza dari dulu. mungkin kerana ini dinamakan cinta. haha.. masih ada masa lagi aku berlawak. aku makin tidak sedarkan diri..

maaf teman jika sikap pelik aku buat kalian tidak senang, mungkin kerana aku tidak sedar perubahan ini. untuk pengetahuan kalian, susah sebenarnya kalian membaca hati aku dan pergerakkan aku. ya sememangnya aku seorang yang sangat pelik. 

sekarang ini, bila aku bersama dia, aku rasakan seperti biasa saja. tiada rasa jiwang-jiwang gitu atau lebih tepat feeling cinta kononnya. kenapa ya?? sudah aku khabar pada hati, jangan selalu melihat wajahnya, kini sudah hilang kasihnya itu untuk dia. tapi adakah betul-betul hilang? atau aku gila bayang sehingga aku mudah bosan? malas mahu aku pikirin perasaan ini.

bagaimana mahu aku ngertikan pada kalian ya tentang perubahan aku? aku juga buntu dengan kerenah aku sendiri, mungkin kerana aku terlalu penat. badan lesu perlukan rehat. mungkin juga adanya hantu yang duduk dalam tubuh ini. mungkin benar kata temanku, saka dia ada dalam tubuhku. sememangnya dia ada penjaga. takut seh.

kalian, waktu makin mencemburui kita. pertemuan yang terlalu singkat hampir berakhir. moga aku tidak merasa sedih dengan pemergian kalian, bukan kerana aku tidak menyayangi kalian tapi kalian sebenarnya tidak tahu apa yang akan aku lakukan akibat kesedihan itu. cukup kalian kenali aku sebegini bukan eeka azmi yang dulu.

susah mahu membaca aku tidak, kalian tidak perlu ambil tahu tentang aku sememangnya aku sentiasa mengambil tahu tentang kalian. aku bukan si pemujuk atau si pengambil tahu, namun dalam diam aku sebenarnya stalker keadaan kalian. aku terlalu kuat egonya, kalian pasti tidak percaya. itulah sebenarnya.

apa yang sebenarnya aku merepek di sini? jika kalian baca, abaikan saja kata-kata ini. mungkin aku sudah berlebihan dos rasanya, menulis entah apa-apa tanpa sedar. lupakan saja. 

selamat petang. tidur melihat pelangi biarpun di kiri bulan dikanan matahari, sesungguhnya 7 warna pelangi membuktikan 7 petala bumi, 7 petala langit di tengahnya ada tersimpan 7 petala cinta. cinta pada kalian dan dia.

selamat berbuka puasa pada yang berpuasa walaupun bukan bulan puasa. apa aku merepek? bye

No comments:

Post a Comment