new year

GOODBYE 2010 WELCOME 2011

lagi 2 jam nak masuk TAHUN BARU
apa AZAM tahun nie ye??
entah tak fikir lagi..
MALAS nak berazam.. SEBAB...
berazam macam-macam tapi tak pernah buat..
berazam nak jadi itu ini tapi HABUK pun tarak..

tapi..

tahun 2011 nie aku nak buat sesuatu yang lebih baik dari tahun 2010..
itu lebih baik dari berazam entah apa-apa kan..
aku berdoa semoga tahun baru nie,
akan beri KEBERKATAN dan KEJAYAAN pada aku..
amin...
semoga aku dapat boyfrenz yang HENSEM dan BAIK ..
(nak jugak yg ensem! tak malu ;p)
hahaha...

untuk tahun 2010,
kenangan tahun lepas buat aku belajar erti keHIDUPan,
belajar dari kesilapan,
BANGKIT dari keGAGALan

biar kenangan lepas memberi seribu makna dalam diri aku,
dan...
semoga kemanisan tahun ini lebih banyak dari kepahitan lalu..

kenangan itu indah

tiba-tiba RINDU awak,
teringat balik saat manis kita..
tersenyum terkenangkan telatah awak..

tapi awak..

tak pernah rindu saya,
tak pernah ingat saat manis kita..
tak pernah kenangkan perasaan saya..

betul kata orang,
setiap pertemuan ada perpisahan..

bagi saya,
saya tak pernah berpisah dengan awak,
walau awak jauh di mata saya..

tapi..

awak sentiasa dekat di hati saya..
awak sentiasa dalam jiwa saya..

kan seronok kalau masa boleh di putarkan,
macam benda saya nak buat untuk awak..

tapi..

mesti ada tapi dalam pertemuan kita..
kenapa yee??

biarlah saya pendam perasaan ini,
sebab saya tahu perasaan awak pada siapa..

tapi kan awak...

aishhhhh.. tapi lagi!!!!

tapi yang terakhir okeh..

saya nak awak tahu,
jikalau awak sedut udara segar,
awak sedut perasaan saya..

jikalau awak merungut cuaca panas,
awak merungut dengan kedegilan saya..

jikalau awak memuji bintang yang tercantik di langit,
awak memuji sikap saya yang tak henti-henti menunggu..

dan..

jikalau awak membasuh diri awak dengan air,
awak menyerap jiwa saya masuk dalam diri awak..

jika benar apa yang saya kata..
awak akan saya sayang hingga hujung nyawa..

perkara paling rindu nak tengok awak buat..
adalah...

benda paling PELIK yang pernah awak buat..
nak tahu??
RAHSIA...

manusia

dah 3 hari tak UPDATE blog
bukan malas tapi takde cerita nak borak..
bosan dengan orang keliling aku yang HIPOKRIT!!
hanya tahu berkata-kata,
tapi HABUK pun takde!!
BODOH kah aku kerana mendengar kata SIAL mereka??
hahahahahah!!!!
aku diam untuk berfikir,
untuk melihat sejauh mana pergerakkan mereka..

"BERKATA biar selari dengan pandangan MATA"

ingat,
kau cuba TIPU..
kau cuba BOHONG..
tapi aku tau kau sendiri tiada ARAH TUJU!!
aku baru balik dari MELAKA..
penat..
letih..
mau rehat..
jalan sakan..
tengok orang, tengok bangunan..
tapi,
JIWA KOSONG
:(
heppy tengok orang heppy..
walau aku sedih..
panas kat melaka..
SESAK..
banyak traffic light..
best..
sebab angin laut..
rasa terbuai-buai..
kan seronok..
kalau aku datang dengan dia..
die ske jalan-jalan..
beli itu, beli ini..
tapi,
tu angan-angan..
biarlah..

"awak saya takde coklat untuk awak" :(

dulu dan kini

dulu aku RAPAT sangat dengan dia,
dia KAWAN BAIK aku..  
DULU laaaa...

KINI...

dia makin jauh dengan aku,
entah kenapa dia berubah macam tu..
mungkin dia SIBUK..
mungkin juga dia PENAT..

aku diam kan aje apa yang berlaku,
tapi aku tak MAMPU tipu diri aku..
aku nak KAMI macam dulu..
ketawa gembira, susah duka.. kongsi segalanya..

KINI..

sejak dia ada PEGANTI aku,
dia makin menjauh..jauh dan terus jauh..
selisih bahu hanya senyuman yang mampu dia beri kat aku..
tak macam dulu,
sapaan riang, tepuk tampar..
itu DULU bukan KINI..

kalau la dia tahu perasaan aku..
aku SAYANG dia sebagai teman rapat..
mungkin aku tak mampu buat dia GEMBIRA..

tak mengapa..
biar aku tanggung DERITA semuanya..
tanpa dia mengetahui apa yang aku rasa..

pada kau.. aku sentiasa ambil tahu tentang diri kau,
aku sentiasa perhatikan kau,
mungkin kau tak perasan aku..

dan..

aku terasa sejak kemunculan orang baru,
kau LUPA aku..

aku bukan CEMBURU..
tapi KECEWA..

SEBAB...

kau pentingkan diri,
kau LUPA aku.. kawan kau kenal DULU..
sebelum kau jumpa yang BARU..

tak mengapa..
mungkin ada hikmah dari apa yang berlaku..
aku doakan kau bahagia dengan dia..

dan..

aku berharap kau BERJAYA dengan apa yang kau buat..

kau tetap kawan baik aku..
SELAMANYA..
walau aku kau dah LUPA..

"kenangan hanya tinggal kenangan"

kerana sesuatu itu...

bangun pagi siap kemas rumah, siap sarapan aku terus menuju ke lappy. entah kenapa hari ini aku blur tak tahu apa yang harus aku lakukan. mahu berkarya tiada idea, mahu lihat laman sesawang seperti tiada mood.. kenapa dengan aku hari ni? 

aku merenung dalam-dalam lappy aku, aku cuba mencari sesuatu namun tak ku temu. aku lihat lagi, lihat dan terus melihat tapi hampa. apa yang aku cari!! bodoh.. 

bodohkan aku ni, hanya kerana sesuatu benda buat aku jadi gila macam ni. apa benda tu? tak perlu korang tahu. korang pun tak pernah amik tahu urusan aku kan, jadi jangan menyibuk!!

kepala aku semak dengan sesuatu itu. bodoh!! fikir lagi tentang sesuatu itu. kenapa perlu ada sesuatu dalam jiwa aku, dalam diri aku sedangkan sesuatu itu sudah aku cuba buangkan jauh. jauh dari penglihatan aku namun.. 

pada aku sesuatu itu buat aku rasa sesuatu yang tak pernah aku rasa dulu. pelik tapi itu kenyataan, sesuatu itu telah buat aku asyik memikirkan tentang sesuatu itu tapi bila aku mahu jadikan sesuatu itu indah sesuatu itu menjadi gelap tanpa memberi sedikit ruang untuk pancaran cahaya. kenapa?

sesuatu itu susah untuk dibentuk menjadi sesuatu yang indah kerana sesuatu itu berbeza dengan sesuatu yang lain. sesuatu itu penuh dengan duri, penuh dengan habuk. sesuatu itu perlu dikemaskini namun tiada sesuatu sebersih sesuatu aku untuk membersihkan sesuatu itu.

kerana sesuatu itulah aku tidak keruan, kerana sesuatu itulah aku blur macam orang gila. sesuatu oh sesuatu. sesuatu itu jika dibiar tanpa tiada siapa memikirkan tentang sesuatu itu, sesuatu itu tidak lagi wujud menjadi sesuatu. aku terlalu menghargai sesuatu itu.

sesuatu itu hanya ada satu bukan dua atau selebihnya. masih melihat sesuatu itu yang berlegar sekitar ruangan otak aku. sesuatu...

ucapan dati seri :)


gambar nie untuk KAWAN-KAWAN saya..

"awak sentiasa dalam hati saya" - EA

betol korang sentiasa dalam hati aku ! ALWAYS...
walaupun aku takde dalam hati korang..

untuk KAWAN ASWARA yang nak peTA sem depan :
"GOOD LUCK U OLLS" - EA
"buat yang terbaik untuk peTA korang. aku sokong dari belakang"

untuk yang tak peTA :
"GOOD LUCK jugak. hope aku leh peTA sama-sama dengan korang" - EA
"do da best! yakin boleh! cewah"

untuk budak-budak KILANG SKRIP PRODUCTION :
"maju dan lebih maju untuk sem akan datang"
"bersaing dengan sihat ye kawan-kawan ku" - EA

untuk KAWAN bukan aswara iaitu kawan sekolah, kawan unisel :
"GOOD LUCK untuk korang gak" - EA

apa-apa pun aku doakan yang terbaik untuk korang. AMIN..

M.H.S.

APAKAH makna MHS?

makna yang sangat memberi erti pada aku,
KENAPA?
sebab M untuk Masih
dan H untuk Hidup
akhir sekali S untuk Sendirian
jadi bila digabungkan menjadi..
Masih Hidup Sendirian

YA aku masih hidup sendirian..
tanpa peneman taktala suka,
tanpa sokongan ketika duka..
 
tapi..
aku tak pernah berputus asa,
KERANA...
aku masih ada seseorang,
memberi inspirasi pada aku,
buat aku tersenyum,
dia kekuatan aku untuk terus menempuhi dugaan ini..

dan..

dia tahu aku sangat sayang dan suka kan dia..

walaupun..

tersenyum je aku bila aku kenangkan kisah dulu,
APA DIA?

RAHSIA !!!

usaha

cahaya,
angin,
guruh,
hujan..

semua menjadi satu,
satu perasaan yang sama..

cahaya,
panas..
hangat..
sehangat KASIH aku untuknya..

angin,
sejuk..
berlalu tanpa berpusing kembali ke belakang..
seperti HIDUP aku..
terus berjalan tanpa menoleh kehancuran semalam..

guruh,
kuat..
memberi ketakutan pada manusia..
sekuat aku menjalani kehidupan ini..
sentiasa menjadi perbualan manusia sialan..
berkata entah apa-apa..
kerana ketakutan mereka atas aku yang KUAT..

hujan,
basah..
walau HIDUP ini dilanda hujan yang lebat..
aku basah demi sebuah pembelaan..
dan.
kering untuk sebuah kebahagiaan..

indah cahaya hari ini..
namun kilat melanda jiwa kala mendung hati ini..

tiada siapa mengerti,
tiada siapa fahami..
kerana..
manusia BODOH untuk mentafsir erti..

perjalanan hidup aku tidak berhenti disini,
aku teruskan perjuangan,
berkorban demi kejayaan..

untuk memiliki sekeping hati,
memerlukan pengorbanan sejuta kesabaran..

untuk memiliki segulung ilmu,
memerlukan pengorbanan seribu ganda kajian..

untuk MATI mudah..
untuk HIDUP susah..

berusaha atas dasar CINTA..
berkorban atas dasar SAYANG..

SAYANG dan CINTA hidup atas dasar manusia..
perjuangan belum tamat..
penantian hampir ke penghujung jalan..

bersabar dan terus bersabar..
berdoa dan terus berdoa..

tiada apa

kawan,
aku bahagia lihat kalian bahagia,
aku gembira lihat kalian gembira,
di samping mereka teristimewa..

kawan,
biar aku hanya melihat kebahagian kalian,
biar aku hanya memendam kesengsaraan ini,
biar aku menanggung segala kepahitan..
atas dasar aku sebagai KAWAN..

kawan,
aku seronok mendengar luahan kalian,
kalian bahagia bercerita,
aku tersenyum mesra..

namun..

kawan,
tidak perlu tahu apa aku rasa,
tidak perlu tahu apa yang terduga..

kerana kalian KAWAN selamanya..

biar pahit ini aku telan sendirian..
tanpa kalian tahu aku hampir mati..
mati menelan racun kehancuran..

melihat kalian bahagia..
aku turut merasa kebahagian itu..

melihat kalin bersedih,
biar aku tanggung kesedihan itu..

melihat kalian ketawa,
aku turut ketawa.. dalam diam aku menangis..

menangis kegembiraan melihat kalian..

SAYA SAYANG KAWAN-KAWAN SAYA..

termasuk awak budak cool blue!!

KAWAN + SAHABAT

saya RINDU kawan-kawan saya!!
tapi...
rindu kah mereka dekat saya??

semua KAWAN-KAWAN saya sibuk..
saya TAK KISAH..
tapi,
bila mereka FREE saya ajak hangout..mereka..
bagi banyak ALASAN..
kalau mereka tahu perasaan saya!!


saya dah TAKDE siapa-siapa lagi,
KAWAN hanya sekadar nama...
PERSAHABATAN kami dah tiada PENGERTIAN..
saya..
KECEWA..
tapi...
kalau mereka tahu perasaan saya!!

kat ASWARA saya banyak KAWAN..
KAWAN baik,
KAWAN jahat..
semua ada..

tapi,

saya RINDU kawan bilik saya,
saya RINDU kawan kelas saya,
saya RINDU kawan baru saya,
saya RINDU kawan saya tapi kami dah GADUH!!

saya BINGUNG!!
apa makna KAWAN sebenarnya..

MAAF KAWAN..
jika saya pernah lakukan kesilapan..
pernah sakiti hati kalian..
maaf dipinta atas dasar seorang KAWAN kepada KAWAN.. 

boring + rindu

boring.. 
itu gambaran untuk saya ketika ini..

kenapa ??
sebab saya RINDU dia...

siapa ??
SESEORANG yang JAUH dimata , tapi DEKAT dihati ini...

dimana dia ??
dia ada dalam HATI saya !! SENTIASA..

bagaimana rupa dia ??
dia BIASA saja tapi UNIK orangnya..

sikap dia ??
kuat MEMBEBEL tapi MANJA !! SANGAT..

mengapa suka dia ??
sebab dia buat saya GEMBIRA melihat telatah dia...

rasa dia suka awak tak ??
dia BENCI saya !! dia salah sangka terhadap saya..

apa awak nak buat untuk tebus silap awak ??
kalau boleh saya nak MINTA MAAF kat dia, bagi dia COKLAT dan...

dan apa ??
takde pape lah !!

awak okeh ??
OKEY JEE..

ada soklan lagi tak ?? saya dah malas nak jawab.. MAAF!!

18/12/2010

hari ini,
bermula kisah baru,
semangat baru,
jiwa baru,
cinta baru,
kasih baru untuk aku...

hari ini,
aku melihat kisah lalu pergi,
tanpa aku sedari,
kisah lalu memberi seribu pengertian pada aku..

hari ini,
aku menerima ucapan dan doa oleh kalian,
aku amat hargai,
namun..
aku masih menanti,
dari seseorang..

biarlah..
aku hanya berfantasi ketika ini..
dia sudah benci..
tidak akan ingat hari istimewa ini..

hari ini,
tidak lagi ada dia dalam hati..
namun,
mampukah????

hari ini,
penuh dengan kenangan semalam..
bersama kalian semua..

kenangan tetap menjadi kenangan...

malam hari lahir

malam nie,

aku menanti sesuatu,

pesanan ringkas dari seseorang..

tapi..

aku tahu,

ini semua hanya mimpi..

pesanan ringkas itu hanya ilusi,

tiada lagi untuk aku,

malam ini..

dan malam-malam mendatang..

aku tidak kecewa..

tidak juga bersedih..

kerna aku tahu apa yang terjadi..

maaf

maaf,

maaf,

maaf,

maaf...

malam persembahan

malam tadi kau buat aku asyik tersenyum je. hampair dua hari aku ngadap muka kau, dan 2 hari jugak lah aku tak henti-henti nak ketawa tengok gelagat kau mana tak nye hari pertama kau asyik ngadap PSP je. pastu membebel ntah pape.. haiiiii.. kau buat aku ketawa lagi, tapi waktu tu aku cuba tahan dari ketawa sebab takmo kau terasa aku gelak kan kau. yelah kau kan kekwat. huh!! hehe.. aku tahu kau tak selesa naik kereta himpit-himpitkan sebab masa tu aku tengok muka ko kelat sangat.. ke kau meluat tengok muka aku nie? tapi masa tu aku tak kisah pun kau meluat ke tak, yelah aku datang sana pun bukan sebab ada kau, tapi sebab kawan kau merangkap kakak aku yang ajak okeh. huh!! hehe..

malam keduanya, iaitu malam semalam aku tahu kau terasa sebab aku tak puji kau kan atau kau sebenarnya terasa aku memerli kau sebab aku puji kawan-kawan kau? jawapan pada kau. aku tak pasti. tapi malam tu aku tak berani puji kau, takut kau kata aku terhegeh-hegeh kat kau. sebenarnya, pada aku kau sangat-sangat hensem malam tu berbanding kawan-kawan kau yang lain. aku ikhlas puji kau bukan sebab aku suka kau! suka kau dah jadi sejarah dalam hidup aku. tapi sebab malam tu kau nampak tampan macam lelaki sejati. aku suka tengok...

dan malam tu jugak kau buat perangai! aku tahu kau benci aku, tapi jangan la tunjuk sangat. dengan muka kau yang kononnya comel tu(tapi memang comel pon).. hehe. kau tahu nape tiap kali aku tangkap gambar bila kau ada aku akan tergelak?? sebab perangai kau tu. macam budak-budak. sia-sia je kena marah dengan aku kan. tapi sikap kau tu buat aku suka, nampak sangat manja. SUMPAH.. kau manja!

malam tu, kau lain dari yg lain. sesungguhnya anugerah perasaan untuk aku suka dan sayang pada kau dulu pada aku tidak sia-sia sebab aku tahu kau memiliki segalanya. eh pondan jangan la kau dok ngata aku dalam pesbuk, ngata belakang aku. aku tak suka. nak ngata,ngata depan aku. baru gentleman.. aku sangat terasa bila kau kata "jangan mempertaruhkan kawan untuk kepentingan diri sendiri". aku tak pernah pertaruhkan sesiapa dalam hal nie. harap kau faham!! tolong jangan cakap kalau tak tahu apa-apa!! kalau kau nak tahu, aku tetap anggap kau sebagai seorang lelaki bukan PEREMPUAN okeh! kau LELAKI!! hensem tapi.....

GILA

orang kata aku GILA!!

yup sememangnya aku GILA,

terlalu GILA dan sangat GILA,

walau di tolak cintanya aku tidak KECEWA,

kerana aku GILA!!

tak patah semangat aku untuk berusaha,

ada hikmah setiap apa yang berlaku,

kalian tidak mengenali aku sebenarnya lagi,

aku terlalu GILA!!

GILA akan sesuatu yang mendamaikan...

"Kasar luaran Lembut dalaman. Itu gambaran untuk aku" - E.A.

kasih aswara

terlalu cepat ku rasakan putaran masa,
seperti semalam saja kami bertemu,
bermesra,
tetawa..

hari ini sudah mula aku rindu segalanya,
tentang persahabatan kami,
dalam dunia ciptaan kami sendiri,
yang kami lakarkan dengan fantasi..

bagi aku,
setiap saat bersama kalian adalah detik indah dalam hidup aku,
tiada seindah kenangan kita bersama,
banyak telah aku lakukan bersama kalian,
segalanya terpahat dalam dairi hati ku...

aku rindu kalian..
terlalu rindu...

p/s : sally apple, Miss J , ain chelsea, asean & pendakap gg, aku rindu nak bercerita dengan korang.

berakhir semesta 1 2010/2011

mulai saat ini,
berakhir semesta satu buat aku..

aku akan merindui sahabat-sahabat ku,
aku tinggalkan kenangan lama di sini,
dan..
akan kembali untuk kenangan baru semesta hadapan..

kepada rakan-rakan ku,
selamat bercuti..
aku amat merindui kalian..
jaga diri, jangan lupa aku di sini..

sedih untuk meninggalkan kenangan ini,
suka duka, gelak tawa..
sesungguhnya semesta ini memberi aku kekuatan..
memberi aku seribu pengalaman..

sungguh bahagia walau perjalanan cerita penuh duka..
indah tidak terkata..

rindu..
sangat rinduuuu..

lalalalalala~~~

9 december 2010
12:55 am

p/s : apabila membaca perlu lakukan dua perkara iaitu pertama, pandang mata ke atas dan kedua, letakkan tangan di atas bahu. selamat membaca...

budak kekwat dengar sini aku nk bgtau ko nie. esok ko akan exam peTA awal kan, ko wat yg terbaik k. kalau ko tak wat yg terbaik pon ko yang akan gagal bukan aku. hah!! agi satu ko tolong jangan serabut sangat sebab bila ko serabut aku tengok dah macam orang utan dah, tak terurus. ko tu tak la kacak mana jadi bila berserabut ag bertambah buruk. HAHA!! tapi cumel..

budak kekwat aku tak mengaharap apa-apa dari ko, jadi jangan pikir bukan-bukan erk. aku nak kawan je dengan ko kot. huh! kekwat sungguh ko nie. weeekkkkkk!!! ag satu yang ko nak marah sangat aku suka ko nie kenapa? bukannya aku nak kawen dengan ko pon. sekadar suka je kot. eleh aku tak heran la ko block aku, pasni aku leh wat facebook baru, pastu aku add ko. ko bukannya tau pun. weeekkkkkk!!

eh budak kekwat, leh tak aku panggil ko budak comel yela aku kesian sebab takde sape yang cakap ko comel kan, ko je kadang-kadang perasan. haha. tapi ko memang comel and aku terima ko seadanya atas diri ko bukan sebab lain. aku harap ko berjaya walaupun ko sangat over. haha. sem depan kita jumpe lagi and aku nak sangat tengok sikap kekwat ko, sikap perasan vogue ko tu sebab benda tu yang wat aku rindu kat ko.

alamak aku nie dah terlebih lak tulis, ko pon makin meluat kat aku kan. aku pon meluat kat ko gak, haha. ada ko kisah, tak kan.. so aku kisah. haha. bye pondan kacak!! do da best okeh. 

rindu teramat sangat

malam ini.. aku terasa RINDU,
pada siapa agaknya..

entahlah..

fikiran aku asyik melayang,
melayang jauh..
entah kemana..

rindu..

aku rindu pada keluarga,
aku rindu pada sahabat,
aku rindu pada kau..

kenapa?

rindu senang di ungkapkan..

tapi..
jarang di ertikan..

sesungguhnya rindu itu datang dari hati,
ikhlas mengikut emosi..

mengapa selalu di salah erti..
sehingga timbul konflik benci..

malam ini,
aku sangat merindui..
riuh rendah keluarga aku..

malam ini,
aku sangat merindui..
gelak tawa..tangis duka sahabat ASWARA ku..

malam ini,
aku sangat merindui..
detik pertama pertemuan kita dahulu..

kenapa perlu malam ini?

tangisan aku tiada siapa dengari..
aku sembunyikan ia,
di balik tirai senyuman..

biar rindu ini pergi bersama angin lalu,
tanpa memberitahu mereka,
tentang apa yang aku rasa..

untuk kau M****...

lupa..

itu pasti,

dia makin meluat melihat muka aku..

dan aku berjanji,

aku tidak akan hadir dalam hidup dia lagi..

sesungguhnya aku gembira bertemu dia,

sepanjang perkenalan..

dia sangat istimewa pada aku,

senyuman dia,

telatah dia,

buat aku gembira..

kini,

dia membenci aku atas satu perkara..

tidak mengapa,

aku redha dengan kehendak hatinya..

aku akan lupakan dia..

selamanya..

p/s : kau sangat istimewa dan unik pada aku m**** . 

walaweh kau!!

bila fikir,
buat aku benci!!

bila lupa,
hati jadi sakit!!

pedih..

tapi tak mengapa..

aku tetap akan sentiasa terkenangkan nya..

dia memberi aku satu jalan cerita,
indah belaka..
tidak akan ku lupa..

menarik tapi hambar,
teruja tapi kusam,
rindu jadi benci..

meluat itu buat aku suka pada sikapnya..
kelakar buat aku ketawa sendirian..
comel bila dia sebegitu..

aku hanya mahu berteman dengan dia,
bukan berkasih..

tapi..

dia tidak mengerti..

tidak mengapa..

aku masih memerhati,
masih mengambil tahu tentang dirinya..
kerana aku benar-benar ikhlas mahu mengenalinya..

jika dia tahu,
aku amat hargainya..

jika dia tahu,
aku amat memerlukan kehadirannya..

jika dia tahu,
dia istimewa pada aku..

biar dia buat sebegini,
aku redha..

permainan ini menjadi saksi,
antara kami..

galeri filem

galeriFILEMduniaaku!!

sebagaimana yang korang tahu hari nie aku, syah, aniq, ain dan farha pergi galeri filem dekat titiwangsa. penat jugak lah sebab dari pagi sampai ke petang dok kat galeri seni tu kan. lagipun ada event ramah mesra dengan artis, Rusdi ramli dan Fida. Apa yang buat ia lagi seronok adalah aktiviti yg finas anjurkan. walaupun tak ramai student yg hadir, permainan tetap di jalankan. pada aku seronok bukan hanya pada permainan yg dorang anjurkan tapi kerana pengenalan antara kami semua. walaupun kami tak mengenali satu sama lain, namun dengan adanya aktiviti ini boleh merapatkan pengenalan kami. seronok sangat tadi. banyak gambar aku kat galeri filem tadi. nak tengok gambar bukak lah pesbuk atau nama saitifiknya muka buku aku ye. enjoy semua...

masih

bila melihat hati jadi sayu,
bila memendam hati jadi sakit,
bila menunggu jiwa makin meronta,
bila menjauh hati jadi perit,
hanya kasih jawapan segalanya..


aku hanya membiarkan perasaan ini berlalu,
tanpa ada sedikit pun luka,
biar aku yang merasa,
segalanya..


dalam diam aku melihat,
perubahan..
masih sama cuma perbezaan pada rupa sahaja,
dimana ia makin dimamah masa,
kesibukkan itu alasannya..


biar ia pergi membawa hati sepi,
aku sentiasa di sini,
menunggu angin menyampaikan kasih,
dari perkabaran baru darinya..
masih menanti..


aku lihat itu,
aku pandang ini,
tetap sama..


jiwa masih sama,
kosong tanpa sesiapa,
kosong tiada jiwa,
kosong..makin kosong..


apa yang ada,
hanya setitis air mata,
untuk pengisian kekosongan jiwa..

kekeliruan

melihat dia dari penjuru sudut,
aku lihat,
cantik gerakkan dia,
lembut pembawakannya..
gemalai sungguh alunan rentaknya..

kali ini aku kehadapan sedikit,
melihat lebih dekat wajahnya,
beseri senyumannya,
indah paras rupanya..
bergetar jantung taktala melihat lirikan matanya..

aku terus mengikut alunan rentak dirnya,
ia membuatkan aku makin alpa,
tentang kajian aku terhadap dirinya..

aku hanya sekadar memandang,
tanpa bersuara,
hanya senyuman dan tawa aku hemburkan,
melihat gelagat dia,
melihat mimik mukanya..
buat aku senang untuk mendampingi dirinya..

aku ingat lagi,
indah suasana malam itu,
tidak akan ku lupa sampai bila-bila,
membuatkan terbitnya satu perasaan baru,
untuk berburu merampas jiwanya..
yang semakin hanyut di ratah manusia sejenisnya..

melihat dia malam ini,
puas bagi diriku,
untuk aku bermadu kasih,
perbetulkan segala kekeliruan dirinya..

dia yang bernama CINTA,
dibaluti dengan KASIH SAYANG,
di hindari perasaan BENCI,
di hidangi dengan kekasih baru bernama wanita untuk dirinya..

tiada ungkapan untuk kisah ini

dulu aku pernah bagi kau sesuatu A**** ******. kau masih simpan lagi kah kotak kosong yang aku beri pada kau dulu? jika kau masih menyimpannya, aku ucapkan terima kasih kerana kau menghargai pemberianku dan jika tidak.. aku tidak akan marah kerana itu hak kau dan kotak itu telah jadi milik kau. ingin aku katakan di sini, kotak kosong itu aku beri pada kau bukan untuk suka-suka tapi ada makna di sebaliknya. aku tidak tahu jika kau tidak pernah mengkaji mengapa aku beri kotak itu pada permulaan perkenalan kita dulu. di dalam kotak kosong itu telah aku letakkan sesuatu yang kau tidak mampu melihat dengan mata kasar kau sendiri. jika kau lihat dari mata hati kau, kau akan lihat telah aku letakkan keikhlasan dalam kotak itu. keikhlasan yg tulus untuk berteman dengan kau. tapi aku hampa kerana kau hanya mengambil perkara ini sambil lewa. tidak mengapa, ketika itu aku mengerti kau mungkin tidak tahu mengenai isi kandungan kotak itu kan..

tidak mengapa.. kau masih ingat lagi, ketika hari jadi kau telah aku beri sebuah potret gambar bersama frame sebagai hadiah hari jadi kau yg ke 21. namun kandungan gambar itu juga ada tersirat maknanya. kau juga tidak mengkaji tentang itu. tidak mengapa, aku faham keadaan kau. aku cuma mengharap kau simpan hadiah itu sebaik-baiknya. dan aku ada selitkan sepucuk surat untuk kau baca tentang perasaan aku. aku faham kau jijik membaca surat itu kan, dan kau ada bercerita dengan teman-teman kau. namun aku tidak kisah, sekurang-kurangnya aku berani memberitahu tentang perasaan aku pada kau. 

tapi kini, semuanya pada aku tinggal kenangan. sesungguhnya perkenalan aku dengan kau cukup menciptakan sesuatu yg indah walau kau jarang berbual dengan aku dan terima kasih juga kerana kau pernah memberi aku peluang untuk meminati kau. terima kasih atas segalanya. kini aku telah buang perasaan itu dan aku gantikan dengan perasaan yg baru. namun, walau aku meminati yg lain.. aku tetap tidak akan melupakan kau. kau adalah yg tebaik kerana ada sesuatu yg kau ada mereka tiada. maaf jika selama aku meminati kau, ada menimbulkan perasaan yg kurang enak pada diri kau. sesungguhnya manusia itu di cipta untuk sayang menyayangi sesama manusia. terima kasih sekali lagi..

monolog sendirian

hari ini aku melihat dia. siapa dia? orang yang aku suka. tidak perlu aku menyebut namanya kerana dia sudah mengerti maksud aku. mungkin dulu aku pernah beri kau surat tanda permulaan perkenalan kita, namun setelah kau tolak dan menjauhkan diri dari aku sehinggakan berjumpa tidak bertegur sapa, aku pasrah! aku rela mengundur diri dari memalukan diri aku sendiri. kau tahu kenapa? kerana aku tidak mahu kau memandang jijik terhadap aku, keikhlasan aku terlalu tinggi nilainya ketika itu. namun kau.. tidak mengapa jika kau tidak sudi menerima aku sebagai teman, namun kau harus ingat ketika itu aku terlalu menyanyangi kau. teramat sangat.. dan akhirnya kau sendiri yang menjauhkan diri tanpa memberi aku peluang hanya sekali. tidak mengapa kawan..

(aku menarik nafas panjang...)

kini setelah aku jumpa kau, aku lihat kau.. hanya pandangan mata kosong. tiada suka, tiada minat, tiada sayang dan tiada cinta. huh! mungkin ketika aku melihat kau, kau terperasan sendiri yang aku masih menyukai kau. sebenarnya kau silap kawan, silap sangat.. aku sudah tiada perasaan terhadap kau. maaf aku perlu sedar diri aku ditahap bawah dari kau. kau tinggi darjatnya, kacak paras rupanya namun kau.. aku sudah kaji kau bagaimana sebab itu aku mahu berkenalan dengan kau. tapi kau.. tidak mengapa itu dulu, kini sudah ada penganti yang baru..

(merenung jauh, menghela nafas menyudahkan kata-kata terakhir dengan nafas lega)

mula-mula aku tidak merasa kehadiran dia, namun setelah satu ketika membuatkan aku mula memerhati tiap geraknya. unik budak tu. lebih unik dari kau! ketika itu, aku merasakan ada sesuatu tarikan yang membuatkan aku perlu mengenalinya. kenapa? tidak perlu bertanya sebegitu. biar aku saja yang tahu jawapannya. dia menarik, unik, sensitif, sweet segala apa yang ada padanya sangat menarik perhatian aku. namun untuk aku mendekati dia terlalu sukar, lebih sukar dari kau. aku gigih memerhati dia dan dia memberi respon yang baik pada aku. gembirakan.. ya kerana itu yang aku mahukan, bermain dengan api lebih senang dari bermain dengan air. aku mula merasa kehadiran dia, perasaan aku sukar untuk aku gambarkan. plastik kah aku? tidak, aku benar-benar sudah jatuh cinta padanya dan aku akan sentiasa terus mencintai dia walau dalam diam. aku mahu dia membentuk dirinya sedikit demi sedikit, aku tunggu saat itu tiba. aku tunggu kau wahai insan bernama lelaki..

pengembaraan dunia


Hari nie pengembaraan aku di alam realiti sangat menarik . mana tidaknya , awal pagi lagi kelas pengurusan produksi hanya sekejap saja . jadi tak perlu duduk lama-lama mendengar syarahan cik azlim . ermmm .. aku menarik nafas lega , fuh ! kelas dah takde , jadi hanya tunggu exam pulak . ermmmm .. sebenarnya aku nak citer pasal lain , aishhhh ...

okeh balik semula kepada pengembaraan hari nie , dari pagi tadi aku terasa sangat indah . duduk di cafe , kesemua yang aku suka ada . eh kesemua ? macam ramai je . adalah dua tiga orang yang aku suka . hehe . dan tak pernah aku nampak abang ujang lepak cafe , tapi hari nie . hehe . rezeki tuhan nak bagi aku jumpa dorang . tapi ada juga kejadian yang memalukan . haha . bila pikir balik , rasa nak maki je . tapi bila pikir  2 3 kali rasa kelakar pulak . ermmmm ....

tadi masa makan kat tebing , nisha ada tegur aku . die kata aku tengah merasai cinta yang sangat mendalam . yeke ? mayb kot . tapi pada siapa ? sebab ramai sangat yang aku cinta .. hehe . mayb someone yg sangat unik , yg semua orang tak tahu aku suka dia . HAHAHA ! suka dalam diam . boleh kan .. yela mana-mana budak yg aku suka , mesti aku bagitau membe aku . tapi dia nie .. aku tak bagitau sesiapa pun . hanya tunggu waktu dan ketika saja . :)

okeh itu je yang aku nak ceritakan . hari nie bersamaan 23 / 11 / 2010 . like :)

tiada apa

kenapa dengan aku malam nie ?


kenapa perasaan aku macam nie !


kenapa perlu rasa macam nie !


kenapa ! kenapa ! kenapa !


benci ! babi ! sial ! fuck !


semua aku keluarkan .


tapi masih sama lagi .


Arghhhhhh ! tension .


angin bawa perasaan ini jauh pergi .


pergi meninggalkan aku yang kesepian .


hanya bertemankan dendangan lagu,


buat hati aku tidak keruan,


kerana gangguan nafsu !


*FULLSTOP*

exam asas lakon ! TERBAIK ! rindu giler !

*aku dengan mamad my husband dalam teater ROUNDABOUT*

aku sebagai ISTERI dan mamad sebagai SUAMI . kisah nie sangat konflik pada permulaannya.. hehe.. ramai terpaku melihat lakonan mamad.. korang nak tau nape? yela bila mamat lempuk jd suami sejati, semua berubah.. aku yg berlakon nie, jgn cakap la.. terkaku aku lihat kejantanan die.. hehe.. aku enjoy giler belakon dengan ko mamad.. ko hebat sebenarnya, yang penting kita paling meletop kan!! lagi-lagi adegan tampar tu.. cik kema pon terkejut.. gud job mamad :)


 
antara aksi kami ketika lakonan :)

kelas asas lakon(elektif) 2010/2011

seronok sangat bertemu korang semua . mesti pasnie masing-masing bz dah tak dapat nak meet lagi kan . rindu kat cik kema . hehe . cik kema da best .. pada kawan yg lain gud luck untuk teruskan perjuangan sem depan . korang terbaik wok ..

setiap pertemuan ada perpisahan, sesungguhnya kenangan ini tak kan aku lupakan, aku rindu suasana kelas cik kema . rindu dengan semua orang , rindu dengan gelagat korang . arghhh ! aku harap kita akan jumpa lagi sem depan . rindu weh .. korang rajin-rajin dengar lagu INSTRUMENTAL SEPI . nanti korang akan ingat kat aku . hehe .. rindu giler !

hari ini

hari ini,
aku lihat mereka..
keduanya manis dimata..
tersenyum aku dalam diam.


hari ini,
waktu aku jalan,
aku lihat dia,
orang yang pertama aku suka..
die cumel berbaju putih sedang mempergayakan aksi sendiri..
terpaku aku seketika..
dada berombak,
jantung berdegup kencang..
aku sudah jatuh cinta..
namun,
terhalang dek satu dinding,
dinding darjat yang berbeza,
dia bukan tercipta untuk aku di dunia,
namun aku masih menanti..
sesungguhnya penantian satu penyeksaan..
permainan yg aku cipta sudah di penghujungnya..
aku PASRAH dgn keputusan dia.


hari ini,
aku nampak orang kedua aku suka,
dia tengah kusyuk ngadap lappy,
mungkin dia tak perasan aku,
tapi,
aku mahu dia lihat aku,
lihat aku yang gila, 
tak keruan bila berhadapan dengan dia..
tapi,
fahamkah dia tentang ini??
sedih..YA..
aku masih menanti kata hati kau!!
jangan berdiam jika kau suka..
katakan saja apa yg kau rasa..
aku menerima seadanya..


hari ini,
aku rasa gembira bila dapat berjumpa mereka,
tapi apa pula kata hati mereka?
adakah sama seperti aku juga..
aku mahu mereka rasa apa yang aku rasa..
aku mahu berkongsi cerita bersama mereka..
sesungguhnya aku rindu..
rindu untuk bertemu mereka esok.

buat kau yg istemewa

dari kejauhan aku sudah lihat dia,
berdiri merenung manja terhadap aku,
ketika itu,
aku seperti terpaku,
entah kenapa renungan itu lain bezanya,
jika benar dia tercipta untuk aku,
aku menerima seadanya.

dia manis dimata,
lembut berbicara,
nakal pandangannya..

makin aku pendam,
makin rindu rasanya..

entahlah,
hujan lebat,
buat aku terasa kedinginan cintanya.
hati aku,
terasa panas dek tembakan pandangannya..

kini dia di depanku,
melihat susuk tubuhnya,
terasa ingin berada dalam pelukannya..

indah sungguh,
gelak tawanya..

arghhh!!!
hati merintih sepi,
kenapa dia mendiamkan diri..

kisah raya

okeh hari nie aku nak story citer best kat korang . nak dengar ? sempena hari raya haji nie, aku dan kawan-kawan ku yg lain pergi la beraya rumah M. Nasir . yela Pn Marlia Musa lect kat ASWARA . so die jemput datang rumah die . jadi tak sangka boleh duduk berborak dengan M. Nasir . memang tak pecaya, tapi itulah hakikatnya . bagi aku M. Nasir seorang yg sangat berilmu dalam bidang seni nie . so die banyak bagi pandangan pada kami . seronok jugak kan . tak pernah rasa seronok macam nie . okeh la . tu je nak cakap . hehe . :)

belum terlambat aku ucapkan

"SELAMAT HARI RAYA HAJI"

*aku akan berkorban apa saja demi sebuah kejayaan*

k a s i h

tiada siapa mengerti,

tiada siapa simpati..

atas kerelaan hati,
aku pasrah.. dan berjanji..

tiada lagi kekecewaan yg akan berulang kembali,

aku masih menunggu kata akhir,

biarpun berat untuk aku dengari,

tapi aku gagahi jua..

kerna ku tahu inilah risiko yg perlu ku tanggung,

atas pemergian dirinya..

jauh terlontar dari pandangan mata..

jiwa serta hati yg ikhlas menerima.

tidak mengapa,
masih ada yg ingin mendekati,
aku bukakan mata..
supaya mereka mengenali hati ini..

tidak perlu segan untuk berteman,
cukup hanya senyuman mampu mencipta sebuah kebahagiaan..

aku pasrah,
aku rela..

semua dugaan belaka..

tuhan maha kaya, maha mengasihi dan maha berkuasa..

apa yg berlaku ada hikmanya..

aku percaya,
ini semua mainan dunia.. 

rindu

rindu,
masih sama,
masih rasa,
masih setia.


rindu,
jiwa yang sama,
jiwa yang merasa,
jiwa yang setia.


rindu,
hati yang sama,
perasaan yang merasa,
menunggu dengan setia.


rindu,
senyuman,
pandangan,
teguran,
lambaian,
perbualan,
kehenseman,
kelembutan..

perubahan

aku perlukan perubahan..
perubahan dari kegagalan lalu..

aku mahukan tranfomasi..
tranfomasi yg baru dan moden..
namun masih mengekalkan tradisional melayu..

aku harus berubah,
demi sebuah kehidupan baru..

siapa

aku di hujung sudut,

sedang memerhati manusia pelbagai ragam,

aku tersenyum keseorangan,

aku masih lihat manusia yg sama..

berbaju putih berseluar jeans..

dia cuba melakukan sesuatu,

entah kenapa aku leka melihat dia..

dia cuba mengawal pergerakkannya dari di lihat,

aku dapat menangkap apa yang dia mahukan..

:) cumel bila dia menggelabah..

bumi

makhluk angkasa sudah mula mendarat,

mencari mangsa untuk di peralat,

manusia bumi sememangnya PALAT!!

hanya mengikut arahan dan tidak membantah,

adanya membelot untuk kepentingan diri sendiri,

sedangkan manusia perlu bersatu,

untuk mengekalkan kedamaian bumi,

bagi menghapuskan makhluk jahanam ini!!

***********************************

bumi sudah hancur,


tiada apa yang tinggal,


bagai kiamat melanda,


semua musnah..


kini bumi ditakluki makhluk asing..


***********************************


manusia bumi makin pupus pembiakannya..


permulaan bagi makhluk jahanam untuk memulakan hidup mereka!!

cantik

Cantik,
itu yang boleh aku gambarkan..

tapi..

sampai bila kecantikkan itu mampu bertahan,
sedangkan makin hari..
makin dimamah usia.

masih tidak sedar lagikah..
tentang putaran alam ini,
yang sering berlalu tanpa menghiraukan kita..

cantik,
hanya sementara..

cantik,
hanya dunia semata-mata..

cantik,
pada pandangan mata kasar saja..

tapi batinnya,
biar manusia itu tentukan dirinya!!

"biar buruk rupa, cantik bahasa"

perpisahan

mengapa setiap pertemuan berakhir dengan perpisahan?


aku masih tertanya-tanya atas sebab apa..
mengapa harus sebegini pula jadinya..
entah..
aku bingung.. sedih rasa dihati..


namun dari segi akal logiknya..
pasti ada hikmah sebalik kejadian ini..


mungkin ini bukan atas pemilihannya..
atau..
kerana kerelaan untuk terus memperjuangkan pendiriannya..


apa pun..
pertemuan pertama itu takkan aku lupa..
manis sungguh senyumannya..
cantek paras rupanya..


biarkan ia pergi meninggalkan kita..
untuk kebahagiaan dia..
aku doakan kau berjaya di sana..


kau istimewa..


:) senyuman terakhir untuk kau hensem boy..

sebuah kepastian

ternyata aku silap,
silap membuat perhintungan..

aku tak daya lagi melihat semuanya berlalu begitu saja,
entah kenapa..
aku rasakan bintang itu makin menjauh..

melihat dari kejauhan perit rasanya,
berdiam dari kenyataan sengsara jiwanya,
berjauhan dari melihatnya hati sebak tak terhingga..

entah mengapa..
aku biarkan ia pergi begitu saja,
tanpa meminta jawapannya,
tanpa menoleh mata kuyupnya..

sengsara??
aku katakan YA..

sedih??
aku katakan TIDAK..

kenapa??
kerana ini sudah TAKDIRnya untuk aku..
jalan cerita makin sampai di penghujungnya..

dan aku..

kembali ke dalam jiwa yg baru..
tanpa memandang lagi perasaan lama..
yg berlalu biarkan berlalu..
aku pasrah..
bahagia hidup tanpa dia..

kawan ku

kawanku,

telah dirisik..
aku tumpang gembira.. namun..
keluarganya ambil sambil lewa..

katanya:
"ibuku tidak suka akan kekasih ku itu!!"

kasihan kenang kan nasibnya..
pihak lelaki datang,
tiada siapa beri layanan..

namun..
hati kawan ku kental..
diteruskan juga hasrat kekasihnya merisik,
biar tiada beri layanan..
dia pasrah jika itu takdirnya,

eh.. kau bell..
aku masih ada sebagai teman kau,
jika kau dalam kesengsaraan..
datang pada aku..

aku bukan tuhan..
tapi sebagai pendengar setia setiap permasalahan seorang teman,

bell..
aku harap kau bahagia..
disamping orang yg kau cinta,
sayangi dia..
cintai dia..
aku hanya tersenyum melihat kebahagian kau..

kau makin cantek bell :)

bangkit VS diva

aku bangkit,
bersama semangat baru..

aku bangkit,
bersama jiwa baru..

aku bangkit,
bersama cerita baru..

aku bangkit,
kerana kisah lalu..

aku mahu sedarkan manusia ini!

sering merendahkan manusia lain,
sering menghina kelemahan manusia lain,
sering mempersenda kehidupan manusia lain..

fenomena ini tercetus di sini..
di sekolah seni..
semua mahu menjadi terbaik..
berlagak diva..
bercerita megah saja..
tapi habuk pun takde!!

manusia ini KOLOT!!
tentang percaturan dunia..
HAHAHAHA..
aku ketawa kerana kebodohan mereka..

serangan kerajaan cinta

"MANA KERUSI EMAS AKU!! TIDAK AKAN AKU DUDUK DI KERUSI KAYU INI LAGI YANG MAKIN MEREPUT!! AKU PERLU PEMBAHARUAN!!"

"permaisuri telah patik siapkan bala tentera untuk menyerang kerajaan mereka." : bendahara
"kerajaan mereka terlalu ramai!! kita hanya suku dari mereka" : permaisuri
"bagaimana permaisuri?" : bendahara
"SETIAP PERMAINAN YANG KITA MULAKAN PERLU KITA AKHIRI DENGAN KEMENANGAN!!"

"serang saja mereka. TAWAKAL!!" : permaisuri

"KALAH DAN MENANG DI TENTUKAN OLEH TUHAN!!"

"BERSERAH, BERDOA DAN BERUSAHA"