Pembunuh dalam diam

sejak kebelakangan nie, aku sering berfikir-fikir ke hadapan. berfikir tentang perjalanan hidup yang aku tempuh. semakin hari semakin hebat dugaannya. memang aku sering dipandangan bawahan oleh orang sekeliling akibat kerana aku yang sering mendiamkan perasaan berontak dalam celahan hati. mereka sering menindih aku bagai raksasa ganas..

tidak disangkakan, manusia yang nampak baik sifatnya, bersih suci raut wajahnya rupanya mempunyai taring yang tumbuh dalam jiwa mereka. taring yang membunuh jiwa lemah lain. jiwa aku telah dibunuh oleh mereka dalam diam, aku pasrah belum pasti redha. aku cuba keluar dari kepompong pembulian bagi memulihkan jiwa yang sudah hancur. 

dalam kesedihan jiwa dimamah taring berduri, masih ada manusia yang berdiri dibelakang aku. ingin aku sebut nama kalian supaya mereka tahu kalian penguat semangat aku tapi biarlah nama kalian aku simpan didalam hati menjadi satu rahsia hingga hancur jasad ini.

makin hari makin aku lemas dalam permainan manusia jahanam ini, aku hanya mengikut rentak permainan mereka. hanya sedikit waktu saja lagi untuk aku bebas dari genggaman manusia ini, aku perlu bersabar..sabar..


dalam aku bersedih kalian sering berada di belakang aku, terima kasih wahai sahabat yang aku sayangi. nama kalian sering berada dalam jiwa aku. hilang kalian di bumi realiti belum tentu akan hilang di jiwa ini. aku sangat menyayangi kalian seikhlas hati aku. :'(


Mohd Farid Arshad, boleh tidak jika aku letak kau dalam jiwa aku juga seperti teman yang lain? kau sering buat aku tersenyum dengan gelagat kau. aku juga sayang kau :'(

walaupun manusia jahanam sering mengejar aku dalam diam, aku masih ada kalian. walaupun suatu hari nanti jika ditakdirkan kalian juga memusnahkan jiwa ini, aku redha. sesungguhnya jiwa ini tetap akan terpahat nama kalian walaupun kalian sudah menghancurkannya. aku terlalu sayang kalian. terlalu.. :''(

*mood : Hampir putus asa / sedih tak terkata akibat ditindas :''(
*rindu keluarga tercinta..sangat rinduuuuu..rindu

No comments:

Post a Comment