emosi tanpa kawalan

hati aku ketika ini masih beremosi, seperti semalam dan kelmarin. terlalu banyak perkara yang aku lalui dalam setiap minit aku bergerak. aku sudah lemah longlai, ya mungkin luaran aku gagah namun dalaman.. aku hampir berderai!! aku hanya mampu menatap kesedihan sendirian tiada siapa menemani, mendengar luahan hati.. siapa yang mampu mendengar luahan ini, tiada siapa!! aku diam..

SIAL!!!
kenapa aku perlu rasa sebegini.. 
kenapa aku perlu lalui kisah ini..
aku menangis dalam hati,
tiada siapa peduli..

aku akur jika ini kisah yang aku harus tempuhi,
untuk redha aku sukar,
pasrah aku berserah..

aku cuba untuk bertenang,
cuba untuk mendamaikan hati yang berkecamuk,
aku cuba.. dan terus mencuba..

TAPI..

memang tiada siapa menyangka luaran aku berbeza dengan dalaman..
aku berjiwa lembut,
mudah tersentuh,
mudah beremosi,
namun aku simpan dari pandangan orang,
aku cuba tersenyum walaupun pura-pura..
aku cuba ketawa walaupun derita..
aku cuba.. bukan tak cuba la BODOH!!!

aku hampir menangis!!
aku sudah menangis!!

tiada siapa ambil peduli..

aku mahu pergi jauh..
jauh dari orang keliling..
jauh dari derita kota jahanam..
jauh dari emosi gila ini..

aku berlari jauh dari kota jahanam..

No comments:

Post a Comment