12tahun perkenalan #BFF

kali nie aku nak story tentang my #BFF yang hampir 12tahun kami berkawan sejak sekolah lagi sampai sekarang. dari sekolah sampailah sekarang banyak perubahan berlaku. aku ada 4orang sahabat baik, iaitu farhana, intan, nabilah dan juga atiqah. 

sampai sekarang kami masih berhubung, cuma atiqah sudah bawa haluan dia sendiri walau macam mana pon hubungan kami tetap statusnya berkawan cuma tidaklah serapat dulu.

 

nie gambar aku time #FORM5 baru lepas SPM. jadi masa ni enjoy sakan la kan, mana tidaknya kami dah MERDEKA!! dari kiri : farhana, nabilah, aku dan intan. lelaki kat belakang tu nama dia Hafis aku panggil abang hafis, time nie abang hafis abang angkat farhana sampai sekarang tau :) 

tukang tangkap gambar nie, atiqah. kesian dia takde dalam gambar nie. takpe nanti aku akan tunjuk muka dia okeh. jadi banyak pengalaman kami bersama, time SPM kami selalu pergi libary shah alam. hampir setiap hari, tapi bukannya belajar, banyak berborak dan melawat muzium sampai pernah satu hari kami sesat dalam muzium gara-gara asyik bergurau. #PADAN MUKA

tapi tu semua kenangan, nak dicerita satu-satu pasti mengambil masa yang lama. jadi biarlah ia tersimpan rapi dalam diari hati aku sendiri.


nie pulak baru-baru nie, 2disember nabilah kahwin. aishhh kahwin dah kawan baik aku sorang nie. dulu nabilah kalau nak keluar malam mesti sorok-sorok takut kena pukul tapi sekarang takde dah, dah ada suami kan. hope bahagia hingga akhir hayat nabilah ibrahim.

masing-masing muka dah matured kan, makin lawa. intan pun dah bertunang, farhana pula tahun depan bakal berkahwin. aku.. masih keseorangan tanpa teman. biarkan jodoh itu datang suatu hari nanti.. 

aku harap perkenalan kita nie sampai bila-bila. ingat tak dulu kita pernah plan kalau semua dah kahwin nak duduk rumah sebelah-sebelah sebab taknak berpisah. aku masih ingat.. kelakar. 

aku sayang korang ketat-ketat #LOVE my BFF ever ever and ever

No comments:

Post a Comment