bila ada yang hadir

"jauh sudah dia terbang"

aku merenung diri sendiri dihadapan cermin. membelek-belek kekurangan yang ada. apa? aku masih belum temui. aku duduk dibirai katil "krekk" bunyi katil. uzur sudah katil aku. aku kipas badan aku, panas. kipas berhabuk, buruk.

"hai..."

ungkapan singkat tapi sukar.. aku lihat dia, dia pandang aku. dia diam, aku diam. aku senyum, dia buat tak tahu. aku lihat dalam-dalam pergerakan dia. jalannya masih tidak betul, kisah kaki dulu-dulu. aku senyum, dia baik. pemalu. aku ligat pandang dia, dia buat tak tahu. aku bangun, dia lambai. yess!! dia perasan aku :)

"...................................."

tiada ungkapan, hanya senyuman yang dia bagi. aku angkat tangan, dia tunjuk peace kat aku. aku suka, dia senyum. aku pergi, dia tengok dekat cermin sisi kereta. dia pergi, aku jalan.

"nanti ........ bawa"

kelam kabut, bising dengan suara nyaring. aku panggil, dia tengok dan blah. aku jerit, dia intai. dia senyum, hilang. aku diam, dia datang. dia senyum. aku sibuk dengan kekecohan yang aku cipta sendiri, dia tengok penuh minat, aku tanya dia gagap jawap. aku buat tak tahu, dia panggil aku. aku sibuk lagi dengan kekecohan tadi, dia jerit kata ada orang tunggu. aku tengok, aku lari aku pergi. dia ketawa dan lambai. aku tunduk buat-buat tak nampak. malu.

"agak-agak lah.."

dia dah tahu, aku buat tak tahu. masih macam dulu. kawan dia tahu, dia tak tahu. kisah siapa dia aku tahu. aku cuba jauhkan diri, dia ada aircond aku ada kipas buruk. mahu jarakkan diri, makin aku rindu. aku buat tak tahu lagi, aku berfikir sendiri. mungkin dia bukan untuk aku..

PENGAKUAN IKHLAS :

aku suka seseorang, sangat suka..
tapi
dia tak tahu atau buat tak tahu..
:(
biar aku pendam perasaan ini sendiri..
andai ada yang lebih baik dari kau, aku pergi jauh..

aku SUKA kau

2 comments: