Kenangan ouh kenangan

Malam ini aku seakan-akan diawangan,
Malam yg dingin kurasa bagaikan aku dialam berlainan,
Aku cuba mencari ketenangan sambil mendengar dendangan lagu-lagu instrumental,
Namun aku gagal..Aku hampa!!
Mengapa hati ini sering resah mengenangkan dia.

Sudah berminggu-minggu dia pergi tanpa berita,
Sihatkah dia..Bagaimana keadaannya,
Aku mengerti kata-katanya,
"abg kecewa dengan fb dik"..
Arghhh!! kenangan itu tak dapat aku lupakan,
Senyuman yg aku rasakan begitu hambar dr dia.
Namun demi mereka yg menagih perhatiannya..
Dia gagahi juga untuk tersenyum,
Walaupun hatinya..hanya dia & tuhan saja yg tahu.

Bila aku kenangan kata-katanya tempoh hari,
Aku mengerti..terlalu sukar untuk dia menempuhi hari-hari GLAMOURnya.
Masih ramai yg membenci,
Mencaci..Namun dia aku lihat hanya membiarkan saja,
Pada aku dia HEBAT!! 
mampu atasi segalanya dengan tenang.

Walau dia tidak lagi berfb,
Namun aku sentiasa mengikuti perkembangannya,
Bukan aku saja,
Tapi mereka diluar sana juga,
Aku mengharapkan suatu hari nnt dia kembali,
Kembali utk memberi kasih sayang mereka yg meminta.
Dan aku ketika itu hanya mampu tersenyum BANGGA.
  
Dia dalam kenangan. :)

No comments:

Post a Comment