Andai kau tahu

malam nie aku rindu pada seseorang..
tapi..
entah siapa..

:(
aku mencari dalam gelap malam,
meraba dalam kesunyian,
menangis dalam tidur yang panjang..

dulu aku pernah menyimpan perasaan pada dia,
dia hormat aku,
aku respek dia..

namun..

dia semakin jauh,
jauh..jauh.. dan terus menjauh..
entah kenapa hati aku juga sudah jauh..

setelah hampir setahun melupakan dia,
aku jatuh cinta semula,
pada dirnya yang sudah berpunya,
yang semakin bahagia...

aku pasrah,
bukan mengalah..

aku tahu cinta itu bukan milik aku,
namun aku pinta satu,
semoga dia takkan melupakan aku..
pemberian aku..
perasaan aku..

bila lihat ada yang seiras dia,
aku jadi rindu,
teringat kembali kisah kami..

berkawan lebih baik dari bercinta..
aku tetap rasa dia masih di hati aku..
cuma..

....................... :'(
jika dia jodoh aku insyaallah kami pasti bersama,
aku terus berdoa dan terus berdoa...

aku tetap sayang pada kau ****

No comments:

Post a Comment