SURAT TERAKHIR

siang tadi aku ada exam, dia pon ada exam tapi kalau boleh aku tak nak jumpa dia sebab.. entah, mungkin tawar hati agaknya. buat apa lagi aku mahu berjumpa dengan dia sedangkan aku dengan dia hanya teman biasa. aku terasa sebenarnya.. :'(

okey macam mana aku tahu dia ada exam harini, sebabnya aku bukak portal pelajar dia jadi aku boleh lihat jadual exam dia. sorry sebab bukak tanpa pengetahuan kau, tapi ada aku kisah?! aku dah tengok semuanya tentang kau kat portal pelajar kau. dari result exam sem 1 sampai ke PeTA. gambar kau pun giler old school. gambar time muda-muda. hutang kau dengan kolej pun bapak banyakkan. bukan kau anak orang kaya ke? Errr.. whatever!! malas amik kisah pasal kau.

takpe-takpe tu tak penting, ada lagi penting pasal siang tadi..

terima kasih pada Aizie kawan baik aku yang sudi bagi sampul kad pada dia. dia keluar awal sebelum tamat tempoh exam. pandai ke tidak entahlah. selepas ijie bagi kat dia, dia terus telefon aku. sedihnya bila dengan suara dia. waktu tu aku betul-betul sayangkan dia, aku mahu jumpa dia tapi ego aku tinggi. buat apa aku saja yang selalu terhegeh-hegeh mahu ketemu dia sedangkan dia? lantaklah..

tapi seego hati aku, ada lembutnya. aku call dia aku tanya dia kat mana. dia mahu datang makan kat cafe, aku juga ada kat cafe waku tu. pertama kali dia tegur aku depan kawan-kawan aku. ermmm.. aku biarkan saja ajakan dia, mungkin dia pun tak kisah aku ada ataupun tidak. sumpah aku memang tak boleh pandang muka dia, entahlah. selama aku kat situ aku tak pandang muka dia langsung. tipulah tak pandang tapi pandang sesaat, masa cakap pun aku tunduk.

aku terasa bila dia balik, dia blah macam tu je. takpe aku buat siapa-siapa dalam hidup dia jadi buat apa aku perlu terasa, betul tidak. tapi kalau dia tahu dan sedar betapa aku mahukan dirinya dan tak mahu kehilangan dia, alangkah bagusnya.. tapi dia tak pernah tahu. aku tahu itu.

malam, aku tulis blog ini aku rasa seperti kehilangan. aku rasa dia makin jauh dengan aku. ya kad itu kad terakhir untuk dia. lepas ni, kami tidak akan bertemu lagi sampai bila-bila. dia busy kerja dan kekasihnya dan aku, masih busy akan kerja projek akhir dan mencari kekasih baru.

moga kau bahagia dengan kekasih kau. aku tak suka di tipu, begitu juga kau kan. aku rasa bodoh di tipu!!

No comments:

Post a Comment