1 Syawal

     Hujan rintik-rintik membuatkan aku lena tido. Keadaan yg sejuk menyebabkan aku terlajak tido hingga ke tinggi hari. Yelah harini Hari Raya, so kena la bangun awal kan. Jam masih menunjukkan pukul 7pagi. Bagi keluarga aku terlalu lewat untuk bangun di waktu sebegini. Mana taknye nak g smayang raya takut x sempat. Mandi punya siap, punya tepek bedak.. Aku dh cantek berbaju kurung maroon. Bagaikan perempuan melayu terakhir. Hahaha!! Perasan.. 

     Lepas je habis makan pagi, aku serta keluarga aku bersiap untuk ke masjid menunaikan smayang raya. Nak dijadikan kisah, malam tadi aku tido lewat. so bila bangun awal mata ngantok ya amat sangat la kan.. Bila kat masjid, tgh dgr khutbah.. aku leh tertido. Tersenguk-senguk aku. Adoii.. Ngantok punya pasal. Hehe!!

     So lepas smayang raya, kitorg 1 keluarga bermaaf-maafan. Macam biasa aku control nangis la kan. Mana taknye tiap-tiap raya je aku mesti nak nangis. Aku sensitif orangnya. Hehehe!! Pastu mula la sesi bergambar, Klik .. Klik.. Klik.. :)

     Lepas tamat segala sesi dirumah, aku serta keluarga aku bertolak ke rumah nenek aku. Aku dah takde atok & nenek. Sedihkan bila tak dpt bermesra dgn atok & nenek. Tapi takpe.. Aku redha. Moga arwah atok & wan ditempatkan digolongan org yg beriman. Amin.. Ok2.. Stop citer sedih nie.. Sambung citer gembira.. Hehehe!! Sampai je kat rumah nenek aku, ramai la sedara mara aku dah berkumpul. So bermaaf-maafan la sesama kami semua. 

     Aku ingatkan aku dah tak dapat duit raya, tapi dapat jugak. Alhamdulillah.. Rezeki aku kan. Hehehe!! Suka aku tau. Tapi biarlah banyak mana pun duit raya yg aku dapat, kemeriahan raya tak dapat ku rasakan. Kenapa eh!! Entah la.. Ermmm.. :(

     Takpe-takpe, kita lupakan kisah tu. Bila dah raya nie banyak la makanan kan. Perut aku nie dah berapa kali sakit, jamban jela jd mangsa aku. Mana taknye.. Melantak macam-macam samapi kembung perut. Aishhh.. Dugaan betol la raya nie. Makanan sedap-sedap belaka. Tak larat nak menghabiskannya. Huhuhu!! Tapi aku puas sebab aku dah berjaya menunaikan bulan ramadhan dengan jayanya. So pasni.. pikir pasal esement lak!! Adoiiii.. Tatata semua..

     Esement ouh esement.. adoiiii...

No comments:

Post a Comment