Kawan VS Raya

Aku melihat ke depan..
Tiada lagi teman.. 
Entah kenapa hati ini terasa di pinggirkan,
Kawan yang dulunya teman rapat..
Kini.. Tiada lagi kata-kata semangat,
Sebaliknya hanya kata-kata dusta,
Yg membuatkan aku terasa bahangnya.

Mereka tidak mengerti mengapa aku ke sini,
Mereka menghina,mengutuk..
Aku hanya diam kan saja,
Tidak mahu mereka terasa..
Tapi hati yang luka..dimana ubatnya??
Aku merintih saban minggu..
Mengenangkan apa yang berlaku..

Ermmm.. Teman..
Raya nie kamu semua tak bertandang ke rumah aku..
Mengapa??
Beraya pun tak ajak..
Malah korang semua beralasan sibuk dengan urusan masing-masing.
Tapi aku tahu.. kenapa semua ini terjadi..
Kerana aku sudah bergelar insan seni..
Korang benci pada seni..
Kita tak sehaluan lagi..
Aku pergi dulu teman-teman..

No comments:

Post a Comment