hari ini

hari ini,
aku lihat mereka..
keduanya manis dimata..
tersenyum aku dalam diam.


hari ini,
waktu aku jalan,
aku lihat dia,
orang yang pertama aku suka..
die cumel berbaju putih sedang mempergayakan aksi sendiri..
terpaku aku seketika..
dada berombak,
jantung berdegup kencang..
aku sudah jatuh cinta..
namun,
terhalang dek satu dinding,
dinding darjat yang berbeza,
dia bukan tercipta untuk aku di dunia,
namun aku masih menanti..
sesungguhnya penantian satu penyeksaan..
permainan yg aku cipta sudah di penghujungnya..
aku PASRAH dgn keputusan dia.


hari ini,
aku nampak orang kedua aku suka,
dia tengah kusyuk ngadap lappy,
mungkin dia tak perasan aku,
tapi,
aku mahu dia lihat aku,
lihat aku yang gila, 
tak keruan bila berhadapan dengan dia..
tapi,
fahamkah dia tentang ini??
sedih..YA..
aku masih menanti kata hati kau!!
jangan berdiam jika kau suka..
katakan saja apa yg kau rasa..
aku menerima seadanya..


hari ini,
aku rasa gembira bila dapat berjumpa mereka,
tapi apa pula kata hati mereka?
adakah sama seperti aku juga..
aku mahu mereka rasa apa yang aku rasa..
aku mahu berkongsi cerita bersama mereka..
sesungguhnya aku rindu..
rindu untuk bertemu mereka esok.

No comments:

Post a Comment