mereka

bila aku lihat dia tadi,
aku rasa rindu sangat,
entah lah..
kenapa perlu berperasaan sebegini..
sedangkan aku cuba buang perasaan ini,
aku tanamkan benci,
namun..
makin aku benci,
makin ligat ingatan aku terhadap dia..


tadi aku lihat dia,
duduk depan aku,
ada getaran pada dada aku..
manis, cumel..
ada satu perasaan yg timbul..
apakah itu namanya CINTA?


mungkin...TAK!!!


tak mengapa,
biar aku saja yg rasa perasaan ini..
aku tahu bagi dia, aku tak pernah wujud..
sedih kan..


tak mengapa,
biar aku saja yg tanggung semua nie..
sebab aku taknak dia susah hati..
dia baik..rindu renungan dia..
tapi rindukah dia pada aku..


tak mengapa,
aku tak pernah kisah..
yang penting dia tahu,
dia sering di hati aku,
tetap nombor satu..
tiada yg lain..


TAPI..


tadi aku nampak dia jugak..
dia yg lain dari dia yg pertama..
bila nak toleh ke arah dia,
ada saja mata memandang dengki..
entah kenapa..
aku resah.. tak keruan..


tak mengapa,
dia banyak berdiam,
seperti manusia pengecut..
kenapa tak tegur aku?
kenapa perlu malu..
mungkin dia mengumpat aku..
yela aku kan kepoh..
dia mesti benci aku,
aku je yg perasan..


tak mengapa,
janji dapat tengok dia..
rindu kat dia..


aishhhhh!!!
eeka.. siapa pilihan kau?
dia atau dia?
pening..
dua-dua aku perlu..
tapi keduanya perlu aku ke..
entah la..


baik aku TIDO..
pejamkan mata,
lupakan semua..


semoga esok masih ada kemanisan yg menjelma..
selamat malam kamu berdua..
:)

No comments:

Post a Comment