kekeliruan

melihat dia dari penjuru sudut,
aku lihat,
cantik gerakkan dia,
lembut pembawakannya..
gemalai sungguh alunan rentaknya..

kali ini aku kehadapan sedikit,
melihat lebih dekat wajahnya,
beseri senyumannya,
indah paras rupanya..
bergetar jantung taktala melihat lirikan matanya..

aku terus mengikut alunan rentak dirnya,
ia membuatkan aku makin alpa,
tentang kajian aku terhadap dirinya..

aku hanya sekadar memandang,
tanpa bersuara,
hanya senyuman dan tawa aku hemburkan,
melihat gelagat dia,
melihat mimik mukanya..
buat aku senang untuk mendampingi dirinya..

aku ingat lagi,
indah suasana malam itu,
tidak akan ku lupa sampai bila-bila,
membuatkan terbitnya satu perasaan baru,
untuk berburu merampas jiwanya..
yang semakin hanyut di ratah manusia sejenisnya..

melihat dia malam ini,
puas bagi diriku,
untuk aku bermadu kasih,
perbetulkan segala kekeliruan dirinya..

dia yang bernama CINTA,
dibaluti dengan KASIH SAYANG,
di hindari perasaan BENCI,
di hidangi dengan kekasih baru bernama wanita untuk dirinya..

No comments:

Post a Comment