Audio Class

apa benda kat atas nie eh?

inilah tempat mengedit sound untuk filem. siang tadi aku kelas audio, kami belajar tentang bagaimana mahu buat suround sound macam kat dalam movie dimana ada 5 buah speaker sayap kiri, sayap kanan, center, sayap kiri belakang, sayap kanan belakang.

jadinya untuk semester baru nie, kami diminta buat sound bagi video yang telah kami pilih. seronok sebenarnya belajar sound nie. ENJOY. tapi tulah nak belajar sound nie pecah kepala sebab banyak yang perlu tahu. kalau aku cerita mungkin akan memeningkan kepala kalian saja. jadinya.. buat buat mengerti saja situasi aku ya.


ini bilik recording pula dimana, jika mahu record lagu atau soundtrack boleh buat kat dalam nie. ada lagi satu bilik untuk penyanyi dan pemuzik berkarya. nampak macam seronokkan tapi susah. aku belajar PRO TOOLS dari semester I dari kelas Audio I, kelas Audio II dan kini kelas Audio III aku masih tak mahir menggunakan PRO TOOLS. pecah kepala gak weh. tapi aku sangat enjoy :)


selesai kerja dan kelas, apa lagi recording suara sendiri la. melepaskan tension kami karoke ramai-ramai. bukan selalu dapat buat macam nie. lepas nie kena record suara orang pula. rupanya sedap juga suara aku kan :)

itu je untuk hari ini. ASSALAMUALAIKUM..

No comments:

Post a Comment