KELMARIN YANG BERANI

Kelmarin,
Aku cuba beranikan diri untuk beritahu dia "AKU CINTA KAU". sememangnya semangat aku itu tidak kuat dan apabila kawan-kawan memberi semangat untuk aku, aku teruskan niat untuk menyampaikan hasrat hati ini.

sememangnya sejak dua menjak ini, aku mula jatuh hati padanya. Ya dulu aku pernah menyimpan perasaan suka pada dia, namun kini perasaan SUKA sudah bercambah menjadi SAYANG dan berbunga menjadi CINTA.

aku kata padanya aku CINTA dia. aku tak malu untuk memulakan dulu, sedangkan isteri nabi memulakan lamarannya terhadap nabi. tiada istilah perigi cari timba dalam hidup aku. perempuan tidak boleh mengharap sangat lelaki memulakan dulu, lelaki juga ada malu dan egonya.

aku luahkan pada dia.. tapi aku hampa. HAMPA apabila luahan aku di biarkan sepi begitu saja. aku tidaklah mengharap balasan apa-apa darinya tapi aku mahukan jawapan atas persoalan yang aku tujukan pada dia. jawapan itu di biar sepi.

"SELAMA PERKENALAN KITA, KAU PERNAH JATUH HATI KAT AKU TAK?"

jawapan yang terlalu mudah untuk dijawab tapi terlalu berat untuk meluahkan. ya aku tahu dia tidak mahu ada komitmen dalam hubungan yang dia akan jalinkan. aku juga tidak mengharapkan hubungan itu, namun cukup BAHAGIA untuk aku bila dia sentiasa dengan aku dan masih mengaggap aku teman baiknya.

sayang ini memang untuk dia. dia cinta pertama aku, aku benar-benar jatuh cinta pada dia. jika dia juga merasainya aku harap ada takdir untuk kami. ianya nanti bukan lagi satu harapan tapi satu kebahagian yang akan aku beri sepenuhnya untuk perjalanan kisah cinta kami.

aku berharap dia merasai apa yang aku rasai saat ini. aku berikan dia masa untuk berfikir tentang soalan yang aku beri. aku tidak mahu dikatakan gelojoh. sesungguhnya tuhan sudah menetapkan segala jalan cerita kehidupan ini. aku hanya menadah tangan memohon doa dan terus berusaha dan berusaha.

aku harap masih ada sinar bahagia antara aku dan dia. mungkin bukan pasangan bercinta tapi juga pasangan teman baik. 

AKU CINTA KAU
ikhlas : EA

No comments:

Post a Comment