hakmilik

melihat sesuatu yang membahagiakan buat hati makin bahagia walau kita tidak merasakannya. bila lihat sesuatu yang indah hati berbunga kembang namun keindahan itu hanya pandangan bukan perasaan. jika suasana romantik tercipta kita tersenyum gembira tapi kita hanya memandang cuma tanpa merasa.

mata : "aku cemburu tengok kawan-kawan dah ada pasangan!!"
hati : "kalau ada jodoh dengan dia, adalah.. jangan risau. tuhan sudah tentukan"

betul kata hati, hidup kita sudah ditentukan ilahi. takdir, qada dan qadar juga sudah ditentukan. bila fikir balik kata hati memang betul. buat apa ikut nafsu mata jika kita hanya menambah benci di dada melihat orang bahagia sedangkan kita akan merasainya namun hanya masa tentukan segalanya.

aku menunggu saat itu tiba. berjumpa seseorang untuk mencipta sebuah kebahagiaan yang sudah lama aku runtuhkan dahulu. andai tuhan tentukan dia datang menjelma, aku akan beri segalanya. kasih sayang, cinta murni, kejujuran nurani yang paling penting memahami tentang kehidupan dia.

"jangan diikutkan emosi nanti mati!!"

janganlah ikutkan emosi jika apa yang diharapkan tidak menepati sebaliknya bersyukur diberi petunjuk. setiap yang terjadi ada hikmahnya, setiap yang berlaku ada jalan ceritanya. syukur aku tidak sebegini, aku kuat menghadapi segalanya. ikutkan hati ini, aku akan mati. mati dari dunia realiti.. aku kuat!

"andai sudah tersurat sebegitu, terima saja dengan redha"

benar! terima setiap apa yang berlaku dengan redha. jangan disalahkan atas benda yang berlaku sehingga menyebabkan ada yang menderita. jika benar dia bukan untuk aku, aku redha. mungkin ada yang lebih baik dari dirinya untuk aku terima. aku sudah jumpa!

TUTUP TIRAI....

No comments:

Post a Comment