SELAMAT HARI RAYA


dikesempatan ini aku ucapkan :

SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN..

aku ada ucapan untuk korang,
klik link bawah nie


TENGOK JANGAN TAK TENGOK :)

JOM SHARE CERITA 
story tentang raya dulu-dulu..

kenangan manis :
aku ingat lagi kenangan manis aku beraya time kecik-kecik dulu. mana taknya beraya sakan sebab nak collect DUIT RAYA. pergi beraya kat rumah orang yang tak kenal pun boleh jadi, semata-mata nak kumpul duit raya. lepas habis raya, kira duit siapa paling banyak. duit raya yang dah kumpul banyak-banyak tu buat beli basikal. masa tu rasa puas sangat :) kalau boleh putarkan masa kanak-kanak dulu, seronoknya..

kenangan pahit :
kalau tak silap aku kisah ni masa aku darjah 4 ke 5. aku lupa. aku ni ganas dan buas. dekat rumah arwah nenek aku ada pokok besar. aku suka panjat pokok tu, tiap kali balik rumah nenek aku mesti nak panjat pokok tu. nak dijadikan cerita, time tu raya ke 2 rasanya. kami saudara mara berkumpul kat rumah nenek aku untuk bertolak ke kuala pilah beraya rumah induk kat sana. tengah panjat, tiba-tiba aku dengar mak aku panggil sebab dah nak gerak. aku kelam kabut turun takut kena tinggal. tengah turun tu seluar aku tersangkut kat dahan pokok yg baru potong. apa lagi KOYAK!!! mak aku tengok mengamuk. padan muka aku, hari tu aku beraya dengan seluar koyak. sob..sob..sob.. :(

*ala time tu kecik lagi. HEHEHE..

No comments:

Post a Comment