sinematography

AKU SUKA SINEMATOGRAPHY

mungkin ramai tertanya-tanya sinematography tu apa? okeh aku perjelaskan. sinematography nie adalah subjek utama dalam pembikinan filem, lebih senang korang faham adalah subjek untuk jadi kameraman. macam mana yang korang tahu, aku minat gila bab-bab kamera ni. bukan senang nak jd sinematography wanita tau sebab kena tahu add math, kena tahu baca cahaya. aku memag agak bodoh sikit dalam kelas teori tapi alhamdulillah dalam kelas praktikal aku faham keseluruhan yang lecturer ajar.

LECTURER : cik aaron

AKU MAHU JADI D.O.P. (director of photography)


aku berharap untuk PeTA nanti aku boleh buat sinematography..

if tak dapat aku berharap dapat buat directing..

bukan senang nak jadi sinematography, mungkin setengah orang kata "ala setakat pegang kamera, susah apa??". pada yang tak belajar memang SENANG bercakap tapi pada orang yang belajar BUKAN SENANG mahu mahir dalam sinematography. sinematography bukan belajar TEORI tapi perlu belajar PRAKTIKAL jugak. 

*kawan-kawan doakan aku ye :)

my classmate (sayang korang) :)

No comments:

Post a Comment