jelmaan

hujan baru saja berhenti, petir sudah reda dari api kemarahannya dan aku masih di posisi yang sama menghadap komputer buruk untuk mencari sesuatu yang aku tidak pasti. apa itu? idea untuk menulis, tidak sama sekali.. entah!

dalam keadaan kesejukkan, aku merenung dalam-dalam komputer dihadapan aku. walau sudah lama namun masih bertenaga untuk berfungsi. masih gagah. kepala aku masih serabut tidak jumpa pangkal tali yang memintal otak aku. aku diam lagi. merenung semula skrin putih di hadapan aku.

taktala aku merenung skrin putih muncul satu wajah. aku tertanya-tanya siapa dia? aku lihat dalam-dalam matanya, aku masih tidak mengenali siapa yang merenung aku dari dalam skrin. dia buat aku rasa tak selesa namun renungan dia buat aku rasa berdebar dan senyuman dia buat aku tertawan. siapa dia?

saat aku melihat dirinya dalam skrin putih ini, ada getaran yang aku rasa dalam jiwa ini. apa perasaan ini? entahla! aku cuba untuk abaikan namun makin sakit ditikam-tikam. berkerut-kerut aku cuba mengingati dia, namun aku lupa! siapa dia?

"kau buat apa tu? pandang apa?" ada suara yang menegur.

aku berkhayal lagi. tapi aku hairan dari mana munculnya gambar lelaki itu? lelaki yang buat aku tertanya-tanya apa puncanya dia di pertemukan dengan aku. aku masih berfikir-fikir. SUDAH LA!! malas mahu melayan perasaan bukan-bukan ini.


"aku teringin untuk mengenali dirinya, akan aku cuba dan terus bersabar"

No comments:

Post a Comment