bunga-bunga cinta kotor

permainan yang di atur bagai dilanda tsunami,
langkah yang menapak terhenti,
kisah yang di cipta tiada lagi idea,
persoalan menjadi tanda tanya kini..

dalam dingin malam,
aku lihat jiwa kosong dalam diri aku,
tiada apa,
kosong tanpa sebarang rasa,
debu penuhi segala ruangan cinta..

dalam mencari makna persoalan,
aku tempuhi garisan kegagalan,
namun garisan itu aku bentuk,
aku bina sebuah kejayaan walau perit ku lalui..

tiada siapa mengerti suara hati ini,
tiada siapa mampu menjawab persoalan ini..
tiada siapa...

bila melihat cinta di depan mata,
jiwa mula gundah gulana,
tak tenteram bak dikacau makhluk berbisa..

sesungguhnya dia kebahagian aku,
dalam diam aku menyimpan sesuatu impian,
untuk memiliki dia..
namun.....
itu hanya khayalan,
dunia indah yang aku impikan penuh kelukaan,
darah luka sudah kering,
hanya perlu diganti oleh zarah darah dia..

aku diam membisu,
melihat apa yang perlu,
berkata untuk senyuman hati aku,
tanpa dia sedar kuntuman bunga sudah terukir penuh dalam bakul jiwa aku..

biar keadaan ini selamanya begini,
tanpa dia mengetahui,
tanggungan yang aku galas,
sarat dengan jiwa-jiwa cinta..

sesungguhnya aku berjiwa-jiwa cinta..

No comments:

Post a Comment