masih ada sesuatu

aku memikirkan sesuatu? mungkin..

entahlah.. aku masih dalam tidak sedar memikirkan perkara itu. perkara yang aku tunggu-tunggu untuk aku rasa nikmat sebuah kehidupan. kenapa perlu berfikir..

aku melepaskan keluhan.. huhhhh..

malam nie aku lihat bintang. tiada. seperti kisah hari ini, tiada apa yang aku mampu cipta. cuma kebahagian bersama teman. sedih. masih mengharap nikmat kejadian semalam muncul hari ini, esok, lusa, tulat dan selamanya.

aku menunggu sesuatu datang hari ini, namun aku hampa. mungkin ada hikmahnya mengapa kisah hari ini biasa saja. melihat kemunculan sesuatu buat hati aku dirundung bahagia, namun aku hanya mampu lihat teman sesuatu itu.

biar kisah hari ini berlalu pergi tanpa aku mereka apa-apa jalan cerita. aku berhenti di suatu sudut untuk mengapai sesuatu itu. aku masih menunggu.. tunggu dan terus menunggu..

sesuatu yang pernah aku puja,
sesuatu yang pernah aku suka,
sesuatu yang membuatkan aku mencipta sebuah kasih sayang,
sesuatu yang buat aku tertunggu-tunggu sebuah jawapan..

mungkin persekitaran aku tidak tahu,
mungkin sekeliling aku penuh tusukan tikaman tajam,
mungkin aku perlu berdiam untuk mencuri sesuatu itu..
mungkin..

aku tunggu sesuatu muncul,
muncul dalam semak keegoan,
mencari sesuatu aku bergabung menjadi dua sesuatu,
dua sesuatu itu aku jaga,
dua sesuatu itu aku lihat sentiasa,
dua sesuatu itu aku akan jadikan satu sesuatu..

biar persekitaran aku cemburu,
biar sekeliling aku terharu dengan kekuatan aku..

apabila sesuatu itu aku biarkan,
ia jadi makin sakit,
pedih,
pelik??
aku biarkan sesuatu itu dalam ketidakpastian,
tentang apa yang berlaku..

bingung..
itu yang aku rasa..

aku letakkan perasaan ini dalam balang kaca,
biar sesuatu itu muncul mengambilnya..

biar perasaan ini lemas dalam balang tanpa sesiapa tahu..

aku menunggu sesuatu itu menyelamatkan aku..

masih menuggu..
ketidakpastian dalam kesulitan...

No comments:

Post a Comment