masih bermain bersama emosi

hari nie penat sangat. baru habis shot shortilm, dah ada kerja lain. tapi di sebabkan kerja, aku perlu komitmen. tiada keluhan. hari nie sama seperti hari-hari biasa. tiada apa yang menarik. macam biasa aku cuba menyibukkan diri aku supaya aku tidak memikirkan sangat tentang sesuatu sehinggakan makan minum aku terabai. tapi bagus juga sebab aku boleh diet. :)

aku baru selesai tengok show budak tari. show yang sangat menarik untuk lepaskan tension tapi dalam keseronokkan ini masih ada lagi kesedihan. sedih kerana bilik hostel sudah sunyi di tinggalkan kawan-kawan sempena cuti midsem. tiada lagi riuh rendah kedengaran. aku sunyi + boring...

bila duduk dalam keadaan sunyi dan di temani lagu-lagu jiwang buat aku hilang fokus. terlalu banyak perkara aku fikirkan. entah kenapa sejak aku melangkah masuk sem baru banyak benda berubah. banyak fenomena terjadi tanpa di duga dan aku masih boleh bertahan walau badan sudah lunyai di tikam. aku bertahan dengan kekuatan yang cuba aku curi secara diam dari sesuatu aku. tiada siapa ambil tahu.

hari nie, aku chatting dengan mama aku. entah kenapa tiba-tiba jadi sedih. sudah sebulan aku tak pulang, banyak cerita yang aku tak tahu. banyak benda buat aku tersentuh. aku berfikir semula secara normal. aku kawal emosi supaya tiada siapa yang tahu. aku pendam lagi..

hari nie, fikiran melayang jauh entah kemana. aku jadi bingung. mungkin luaran aku nampak gembira tapi dalaman hanya aku dan tuhan saja yang tahu. kemana hilang semangat baru aku? kemana pergi kekuatan yang cuba aku curi dari sesuatu itu? malam ini aku tewas dengan permainan emosi. aku jatuh.

hari nie tiba-tiba satu perasaan ajaib muncul. kenapa perlu aku merasai perasaan ini lagi!!! tiada siapa mengerti, aku menyendiri. perasaan yang aku sukar tafsirkan, bermain dengan emosi bercantum dalam jiwa, menjadi satu cerita. aku rebah dalam dunia ciptaan aku sendiri, aku tak mampu bermain untuk kali kedua. takut.. takut aku jatuh dalam gaung jahanam itu lagi.. aku takut.

No comments:

Post a Comment