jiwa saya adalah dia

ya allah,
jika aku rasa debaran ini,
aku juga mahu dia merasainya juga..

jika aku rasa kehadirannya taktala aku mahu melihatnya,
aku juga mahu dia tercari-cari aku taktala aku tiada dari pandangan matanya..

jika aku selalu memikirkan dirinya,
aku juga mahu dia memikirkan diriku juga..

jika dia sakit aku merasainya,
aku juga mahu dia merasai ketika aku sakit..

ya allah
taktala aku melihat mukanya aku sebak,
kerana dia cuba sembunyi kisah dukanya dari pandangan orang lain..
namun aku tahu,
mukanya menunjukkan apa yang ditanggungnya..
kenapa perlu berperasaan sebegini?

ya allah
kenapa perlu aku selalu memikirkan dia,
sedangkan dia tidak sedikit pun mengingati aku..
aku sedih.. namun aku tabah..
ini yang aku inginkan..
jadi aku perlu menaggung segala risiko..
aku bersedia..
tapi sampai bila??
biar masa tentuka semuanya....

No comments:

Post a Comment