masih sama

sudah beberapa hari aku menjauhkan diri dari dia..
tapi makin aku jauh, makin dekat bayangan dia..
kenapa harus begini rasanya??
aku tak boleh lupakan dia,
dia begitu istimewa..dia..
huh!!
mengeluh lagi aku tiap kali ingatkan dia..
mungkin dia bukan tercipta untuk aku..
atau dia hanya kelibat sementara untuk menghidupkan dunia aku..
mungkin dia datang memberi satu petanda,
atau hanya datang untuk menduga..
aku bingung..aku sebak..
bila aku lihat wajahnya, aku sayu..
tak tahu kenapa..
huhuhuhuhu..

haritu..aku pergi tengok show dia,
aku lihat dia hebat di pentas..
tapi dari pandangan mata aku dia seperti hilang tumpuan..
entah kenapa aku rasa sebegitu..
seperti ada sesuatu yang dia cuba sembunyikan..
aku masih tiada jawapan dengan setiap persoalan yang aku tujukan..
hermmmmm...
entah la..perlu ke aku muncul dalam hidup dia?
aku rasa dia tak merasa kehadiran aku,
aku yakin..
dan kenapa perlu aku muncul dalam hidup dia..

ya allah,
berilah aku kekuatan..
supaya perjalanan hidup ini mudah untuk di gambarkan..
aku ingin miliki dia,
tapi jika dia bukan takdir ku..
aku rela..
aku undur diri demi kebahagian dia..
jiwaku tiada lagi tertulis namanya..

No comments:

Post a Comment