dia-dia

malam nie takde bintang, malam nie takde awan.. malam nie saya rindu sangat dia. eh bukan dia tapi dia-dia. ada dia kuasa dua. kenapa bila saya nak jumpa dia mesti tak jumpa tapi yang saya tak nak jumpa dia saya akan jumpa dia. kenapa selalu macam nie? rindu dekat dia-dia.

tadi nampak dia, sombong.. kekwat.. kenapa dia makin hari makin berlagak! kenapa makin meluat dia dengan aku? pandang pun tak nak, senyum apatah lagi. nampak aku lari, buat muka menyampah. aku tahu aku pernah buat dia marah tapi aku dah lupakan segala cerita lama tapi dia.. makin hari makin menebal benci dia pada aku. benci ke dia dekat aku? kalau dia baca, aku nak dia tahu dia unik pada aku. dia tetap kenangan aku. gembira bertemu dia walau ikatan persahabatn hanya sementara. "aku sayang kau... sebagai seorang teman. tak pernah lebih"... :(

balik bilik tadi kawan aku kata dorang jumpa dia. aku frust sebab aku harap aku dapat jumpa dia tapi kawan-kawan aku yang jumpa. bila tengok muka dia, hati jadi lembut. muka dia bersih buat aku tergoda. senyuman dia manis, kata-kata dia penuh dengan lemah lembut. dia lelaki idaman aku. tinggi, berkumis, bergaya, lembut paling penting sebidang dengan aku. suka lihat dia..

rindu tetiba-tiba dekat dia-dia.. :) senyum dalam duka. biar kisah ini aku saja yang tahu jalan ceritanya..

No comments:

Post a Comment