sahabat JAHANAM!!

kadang-kadang dalam persahabatan memerlukan banyak pengorbanan seperti cinta. perjalanan aku di aswara membuatkan aku bertemu satu ikatan persahabatan yang dipenuhi lumpur kotor serta sebuah persahabatan bermandikan darah yang membuatkan orang keliling derita.

mungkin pada aku, aku langsung tidak merasa apa-apa. bagi aku sahabat yang benar-benar terbaik adalah sahabat yang jatuh naik bersama aku, susah senang beriringan dengan aku. pada aku, aku tidak kisah sahabat baik menjaja keburukkan aku, menjahanamkan nama aku tapi jangan sesekali membawa penderitaan kepada sahabat aku yang lain.

biar sakit aku yang rasa bukan mereka. kesedihan yang mereka tanggung buat aku bersedih dua kali ganda dari mereka. namun aku tutup kesedihan itu dari mereka supaya mereka merasakan aku kuat namun aku tak pernah kuat bila sahabat aku sendiri sedang menderita.

pada kau sahabat JAHANAM, berambus dari hidup aku.. berambus dari hidup sahabat aku. penderitaan yang kau beri pada mereka membunuh jiwa aku. aku BANGGA berjumpa kau sahabat JAHANAM. pada aku kemunculan kau tak pernah mengugat aku malah aku jadi makin kental untuk melihat permainan kalian yang KOTOR JAHANAM!!

pada sahabat yang bersedih, jangan terlalu mengikut emosi. abaikan kemunculan mereka, abaikan kekejaman mereka. sesungguhnya masih ada sahabat lain di belakang kalian. aku mungkin lebih banyak memerhati dan berdiam diri. tidak memujuk tidak mengerti namun jauh dari sudut hati aku menangisi apa yang terjadi.

sesungguhnya aku amat menyayangi setiap sahabat aku walau ia muncul sementara dalam jiwa aku. sakit kalian sakit juga aku. sahabat terbangkan jiwa kamu ke tempat yang paling jauh. buang rasa kecewa, buang rasa derita sebaliknya tanam rasa bahagia walau sahabat cuba membunuh jiwa kalian dalam diam. aku terus memerhati permainan ini....

No comments:

Post a Comment