dulu dan kini

dulu aku RAPAT sangat dengan dia,
dia KAWAN BAIK aku..  
DULU laaaa...

KINI...

dia makin jauh dengan aku,
entah kenapa dia berubah macam tu..
mungkin dia SIBUK..
mungkin juga dia PENAT..

aku diam kan aje apa yang berlaku,
tapi aku tak MAMPU tipu diri aku..
aku nak KAMI macam dulu..
ketawa gembira, susah duka.. kongsi segalanya..

KINI..

sejak dia ada PEGANTI aku,
dia makin menjauh..jauh dan terus jauh..
selisih bahu hanya senyuman yang mampu dia beri kat aku..
tak macam dulu,
sapaan riang, tepuk tampar..
itu DULU bukan KINI..

kalau la dia tahu perasaan aku..
aku SAYANG dia sebagai teman rapat..
mungkin aku tak mampu buat dia GEMBIRA..

tak mengapa..
biar aku tanggung DERITA semuanya..
tanpa dia mengetahui apa yang aku rasa..

pada kau.. aku sentiasa ambil tahu tentang diri kau,
aku sentiasa perhatikan kau,
mungkin kau tak perasan aku..

dan..

aku terasa sejak kemunculan orang baru,
kau LUPA aku..

aku bukan CEMBURU..
tapi KECEWA..

SEBAB...

kau pentingkan diri,
kau LUPA aku.. kawan kau kenal DULU..
sebelum kau jumpa yang BARU..

tak mengapa..
mungkin ada hikmah dari apa yang berlaku..
aku doakan kau bahagia dengan dia..

dan..

aku berharap kau BERJAYA dengan apa yang kau buat..

kau tetap kawan baik aku..
SELAMANYA..
walau aku kau dah LUPA..

"kenangan hanya tinggal kenangan"

2 comments:

  1. jangan berduka.. Insya Allah, ALLAH akan mengurniakan 'hadiah' yang lebih baik dari dia.. Semoga dia sedar luahan kau bila dia baca..Amin

    ReplyDelete
  2. ummi itupun jika dia baca dengan perasaan die bkn baca saja2. dia tau ke? biar lah, aku mls nk fikir.. past is past :(

    ReplyDelete