usaha

cahaya,
angin,
guruh,
hujan..

semua menjadi satu,
satu perasaan yang sama..

cahaya,
panas..
hangat..
sehangat KASIH aku untuknya..

angin,
sejuk..
berlalu tanpa berpusing kembali ke belakang..
seperti HIDUP aku..
terus berjalan tanpa menoleh kehancuran semalam..

guruh,
kuat..
memberi ketakutan pada manusia..
sekuat aku menjalani kehidupan ini..
sentiasa menjadi perbualan manusia sialan..
berkata entah apa-apa..
kerana ketakutan mereka atas aku yang KUAT..

hujan,
basah..
walau HIDUP ini dilanda hujan yang lebat..
aku basah demi sebuah pembelaan..
dan.
kering untuk sebuah kebahagiaan..

indah cahaya hari ini..
namun kilat melanda jiwa kala mendung hati ini..

tiada siapa mengerti,
tiada siapa fahami..
kerana..
manusia BODOH untuk mentafsir erti..

perjalanan hidup aku tidak berhenti disini,
aku teruskan perjuangan,
berkorban demi kejayaan..

untuk memiliki sekeping hati,
memerlukan pengorbanan sejuta kesabaran..

untuk memiliki segulung ilmu,
memerlukan pengorbanan seribu ganda kajian..

untuk MATI mudah..
untuk HIDUP susah..

berusaha atas dasar CINTA..
berkorban atas dasar SAYANG..

SAYANG dan CINTA hidup atas dasar manusia..
perjuangan belum tamat..
penantian hampir ke penghujung jalan..

bersabar dan terus bersabar..
berdoa dan terus berdoa..

No comments:

Post a Comment