dugaan puasa

     Ermmmm... sudah hari ke berapa agaknya kita sudah berpuasa ye. Pejam celik pejam celik cepat je masa berlalu, raya pun dah tak lama lagi je. Macam nie la kehidupan aku bergelar pelajar. Yela walau bulan puasa pun tapi aku masih sama macam bulan-bulan biasa. Al-maklum la kelas pack giler dari pagi sampai ke malam, jadi tak terasa sangat la puasa ni. Alhamdulillah sampai ke hari ni aku masih lagi berpuasa, takde tinggal lagi tau :)

     Bulan puasa tahun nie bagi aku banyak memori la. Banyak kenangan walau br seminggu berpuasa tapi banyak dugaan yang datang pada aku. Tapi sebagai hamba allah aku senang dengan ujian yang diberikan pada aku kerana aku tahu orang yang diuji ini adalah orang yang terpilih untuk mengharungi setiap dugaan dari allah. Yela mana tak nya dugaan yang aku terima sangat la perit. Yang paling aku sedih handphone kesayangan aku hilang. huhuhu.. Sedih memang sedih tapi aku terima je sebab aku yakin setiap apa yang allah turunkan untuk duga aku, ada hikmahnya dan aku berharap segala yang terjadi pada bulan puasa nie menjadi semangat pada aku untuk berjuang dalam dunia yang aku impikan ini.

No comments:

Post a Comment