Kisah seorang pengemis

       Sekarang menunjukkan pukul 10.24 malam. Aku baru habis kelas analisis filem, so bila balik ingat nak relax tapi ada kisah yang ingin aku kongsikan dengan korang tentang CERITA SEORANG PENGEMIS. Ini adalah untuk pengetahuan korang semua la. Nak baca..baca, Takmo baca sudah kan. ;p

       So Kisahnya bermula begini...
       Tadi aku bersama temana-teman pergi meninjau lokasi untuk short filem kami. So sambil meninjau-ninjau tempat kami memulakan la shoot untuk scene yang pertama. Bila dah penat ke sana sini, kami menuju ke bazar ramdhan masjid india. Yelah time berbuka dah nak dekat kan. 

       Dalam perjalanan balik, kawan aku..syah telah duduk bersama seorang pengemis untuk mengulas lebih lanjut tentang perjalanan hidupnya. Cakap punya cakap kami telah mengetahui tentang mengapa pengemis terpaksa mengemis untuk menyara diri. Dari situ kami sedar tentang peritnya kehidupan mereka yang dipinggirkan jauh dari keluarga. 

       Jadi untuk short filem kami nie, kami telah bersetuju untuk mencipta cerita baru tentang diri seorang pengemis. Jadi nantikan kemunculan short filem kami ye. Luv u all sbb sudi baca blog ini. :)

No comments:

Post a Comment