lepak di bumbung aswara


     Tadi sebelum berbuka, aku bersama membe-membe aku lepak kat atas bumbung aswara. Memang 1st time naik aku gayat, tapi lama-lama.. aku jd seronok. Melihat keindahan kota KL dari atas membuatkan aku tenang. Angin yg menyamankan buat aku terbuai-buai. Kami tak lepak saja-saja, dalam kami melepak kami mencari idea untuk buat short film and lakon teater(monolog) nanti.

     Dalam pada aku melepak, aku dan mus berlatih teater. yela sebagai kawan aku tunjuk ajar la kat mus cara-cara nak beremosi dalam persembahan teater. Aku memang tak teror, tapi aku pernah belajar teater dulu. so leh la ajar sikit-sikit. :) Pas je berlatih dengan mus, aku and membe-membe borak-borak kosong sambil-sambil nak tunggu bebuka. ermmm.. aku rasa sangat seronok bila berada atas bumbung tu. Korang kena cuba tau. best!!!!!

     Dalam aku mencari ketenangan, aku mendapat idea untuk mengarang puisi. aku memang suka bab-bab puisi nie. hehe.. baca jela ye korang :)

-----------------------------------------------------------------------------------

Melihat burung berterbangan,
Aku rasa bebas,
Aku inginkan kebebasan yang sama seperti mereka,
Kesana kemari bersama,
Terbang bebas dipenuhi kebahagian,
Namun kebebasan meraka tidak lama..
Seperti aku...

Aku sepi, 
Aku inginkan kebebasan,
Tiada siapa mengerti,
Tiada siapa fahami,
Untuk disayangi dan menyayangi.

Lihat dunia,
Aku makin dewasa,
Makin matang untk berusaha,
Mencari dimensi baru,
Aku memulakan tranfomasi,
Dunia aku berubah,
Menjadi sebuah fantasi yang tak berpenghuni,
Aku makin sepi..sepi dan sepi.

No comments:

Post a Comment