perasaan

RINDU.. untuk apa perasaan rindu datang dalam diri aku, sedangkan perasaan ini telah aku buang jauh-jauh. makin aku lupakan dia makin dia hampir dengan aku. hampir dengan kesayuan yang dia tanggung, hampir dengan kekusutan yang dia rasakan.

taktala aku melihat kelibat dia, dapat aku rasakan bahang kesayuan yang dia hadapi. senyuman dia tawar, lirikan mata dia sayu, percakapan dia juga tidak seperti dulu. dia lebih banyak berdiam dari berbicara sesuatu. pada aku, dia sudah berubah. dia hanya memerhati dengan perasaan ingin tahu sedangkan aku juga memerhati untuk menghampiri dia.

entah kenapa dia berbeza dari dulu, lain sangat. kenapa ya? aku berusaha untuk selidik namun ada dinding yang membatasi kegiatan aku ini. ingin aku biarkan perasaan ini terkubur begitu saja namun aku masih tidak mampu. huhhhh.. mengeluh itu saja yang mampu. sedih.. aku pendamkan saja.

kalaulah dia tahu apa yang aku rasa. biarkan saja...

No comments:

Post a Comment