sahabat

gembira,
itu yang boleh aku gambarkan..

pertemuan itu buat aku rasa sangat bahagia,
perkenalan ini satu nikmat bagi aku,
perjalanan hidup terus berjalan ke alam kecerahan baru..

bila imbas kembali,
aku tersenyum sendirian,
entah kenapa terasa indah,
kecerian lalu sudah aku temui..

sesungguhnya perasaan kali ini buat aku kuat,
melawan segala durjana hidup,
menepis kesedihan lampau..

tiada lagi tangisan,
tiada lagi kedukaan..
kini hanya kebahagian yang aku rasakan..

sahabat yang aku sayang,
kau kekuatan tulang belakang aku,
kau pemberi kecerian dalam kesedihan aku,
kau istimewa dalam hati aku..

biar ikatan ini terjalin selamanya,
perkenalan yang singkat buat aku terasa bahagia..

kehangatan gelak tawa,
kelincahan kita berbicara,
semuanya indah belaka...

tiada seindah melainkan persahabatan kita...

No comments:

Post a Comment